flygande jacob urtan vispgrädde??
går det att göra flygande jacob utan vispgrädde?? eller ska det vispas tjockt??
någon som gjort på nåt annat sätt, eller har nåt annat enkelt och gott recept med kyckling eller fläskfilé??
går det att göra flygande jacob utan vispgrädde?? eller ska det vispas tjockt??
någon som gjort på nåt annat sätt, eller har nåt annat enkelt och gott recept med kyckling eller fläskfilé??
kan du inte använda creme fraiche då? ser ingen anledning till varför d måste va just grädde... det kanske blir lite lösare, men d gör väl inte så mycket...
Har lite olika kycklingrätter här med bilder & recept :
kryddburken.wordpress.com/tag/kyckling/
Självklart kan du göra flygande jakob utan grädde, är det ett recept där du blandar grädden med chilisås kan du byta ut mot creme fraiché eller mjölk, funkar fint de också!
en vän till mig gjorde flygande jacob med mager grädde. den blev väldigt vattnig.
nej det gör ingenting alls att det blir lösare, bara såsigare och godare kanske.
creme fraich var ju en bra idé, eller mjölk eller matlagningsgrädde.
tack för länken!! den ska jag spara
mildas matgrädde är ju både mager och tjock i konsistensen som vanlig grädde.
Det finns ju en del recept på Flygande Jacob och innan jag hörde om vispgrädden hade jag matlagningsgrädde istället. Gick alldeles utmärkt, plus att det är magrare Har det fortfarande förresten. Vispgrädde känns så efterättsaktigt, men det funkar ju det med.
ja visspgrädde känns så otroligt fett!! och i receptet jag har hittat ska det vara 5 dl...