• 969803

Hur får man lättast bort fett ifrån kökshyllorna?

Jag måste ta och göra rent ovanpå köksskåpen men det är inte lätt att få bort detta fett. Hur gör ni och vad använder ni för rengöringsmedel? Jag vill att det ska vara sådär enkelt som dom visar på olika reklamer ...eller åtminstonde nästan så enkelt .
    Snälla! ge mig lite tips.

• Svar på tråden Hur får man lättast bort fett ifrån kökshyllorna?
  • Sarge

YES diskmedel löser fett jättebra....ta det på en disksvamp, blöt lite å skrubba!

• MissKate
    Sarge skrev 2007-07-03 14:31:02 följande:
    YES diskmedel löser fett jättebra....ta det på en disksvamp, blöt lite å skrubba!
    Japp, det bästa..
  • 969803

Ja,Yes är ju bra. Tack!

Är det någon som provat deras spray,funkar den bra?

• white cheese

Jag använder Jif- eller Mr Muscle-spray. Tycker det är praktiskt att spraya, så kan det få ligga och gotta till sig lite innan jag torkar av...

• MissKate

Sprejen är rätt ok, men jag blandar diskmedel och vatten i en egen flaska och sprejar och det funkar alldeles ypperligt, plus att jag spar någon krona också..

• 969803

Ja,sist jag gjorde rent ovan skåpen så använde jag ett annat diskmedel och det var inte alls effektivt. Jag fick verkligen kämpa hårt. Åh,vad detta är trist.
    Men jag får ta en tur till affären och köpa Yes.
    Tack! igen

• Nessii

Yes power är bra. Funkar bra om det är lite inbränt fett mm. Men om det "bara" är fett på hyllplan som du har besvär med så funkar det utmärkt med vanligt diskmedel. Antingen kör du direkt på en svamp eller också spär du ut diskmedlet med vatten i en sprayflaska. Spruta på och torka bort.

• Atamon

Yes är bra mot mycket också fett men MrMuscles oranga spray (allrengöring) är oslagbart på fettytor!

Ett gammalt husmorstips, som jag själv inte har provat, är att lägga gladpack, dvs plastfolie, överst på skåpen efter rengörning. Då byter man enbart ut plasten när det är dags för näta städning. Det låter iofs lite krångligt. Kanske enklare att städa ....

• 969803

Då får det nog bli en flaska MrMuscles också .
    Sedan får vi se vad som är bäst .

Ja detta med gladpack har jag testat en gång men det var rätt krångligt. Nej,när vi ska renovera köket då ska vi bygga ända upp.

Tack! ska ni ha.

• MissKate
    969803 skrev 2007-07-03 14:42:03 följande:
    Då får det nog bli en flaska MrMuscles också .Sedan får vi se vad som är bäst .Ja detta med gladpack har jag testat en gång men det var rätt krångligt. Nej,när vi ska renovera köket då ska vi bygga ända upp.Tack! ska ni ha.
    Ja, vad är det för idioter som kommer på att ha mellanrum mellan tak och skåp. Antagligen någon som aldrig gjort ett städhandtag i hela sitt liv.
  • 969803

MissKate:
    Ja,så måste det vara .

Svar på tråden Hur får man lättast bort fett ifrån kökshyllorna?