• Chanel

Tyda drömmar...

Hoppas att det hamnade under rätt forum... kan ngn säga mig vad det betyder när man drömmer att man är topless hela tiden?! en natt drömde jag att jag jobbade topless, inatt drömde jag att jag gick runt hemma topless, men alltid har jag byxor på mig men boobsen i vädret... vad kan det betyda?

• Svar på tråden Tyda drömmar...
  • Elfva

Svårt att säga, hur upplever du det i drömmen? Om det är obehagligt så kan man ibland säga att såna drömmar tyder på att man har en hemlighet eller något som man inte vill ska komma i dager, något man undanhåller, något man inte vill att andra ska upptäcka osv. Att man döljer något... Och att man ev är rädd för att det man döljer ska avslöjas...

Hoppas det hjälpte något, annars finns säkert andra som kan sånt här bättre som kan ge sin syn på saken.

• Chanel

Tack! i drömmen upplever jag det inte alls obehagligt, mer som att det är avslappnande att gå runt så... himla knepigt...

Ngn som har tips på bra hemsida där man kan kolla upp sånt kanske?

• Elfva

Om du upplever det avslappnande så kanske det är så att du börjar hitta rätt i dig själv så att säga, att du känner dig trygg med dig själv och den du är och inte är rädd för att visa det.

Har inget särskilt bra tips på hemsida, men testa att googla du, finns förmodligen en mängd sidor på engelska i ämnet.

• Chanel

det låter ju faktiskt troligt det du säger... men jag känner ändå inte att jag har "förändrats" på senare tid sen drömmarna började komma...

• Elfva

Kanske är det omvärlden, din omgivning som förändrats

• firhilwen

Kikade i boken Horoskop och Drömtydning - vägar till självförverkligande av Traude Schneider och hittade följande om nakenhet:

Ofta ett mindervärdeskomplex - kanske för att man inte uppnått sina mål yrkesmässigt eller socialt. Klär man av sig har man en djupt liggande längtan efter större frihet och oberoende.

I ett annat lexikon står det att om man ser sig själv naken bland andra människor kan det tyda på rädsla att bli känslomässigt utlämnad.

I ytterligare ett annat så står det att om man är naken och glad så tyder det på att man har ett liv som gör en glad och att man inte har något att bevisa för andra, att man har självförtroende nog att visa sitt verkliga jag. Det kan också peka på att du med framgång är på väg att frigöra dig från begränsningar.

Drömmar tolkar man bäst själv utifrån känslan och händelserna i drömmen. Drömlexikon kan vara till hjälp genom att ge förslag till vad drömmarna kan relatera till, men man ska inte ta det bokstavligt det som står i lexikonen!

• Chanel
    firhilwen skrev 2007-07-03 23:58:01 följande:
    Kikade i boken Horoskop och Drömtydning - vägar till självförverkligande av Traude Schneider och hittade följande om nakenhet:Ofta ett mindervärdeskomplex - kanske för att man inte uppnått sina mål yrkesmässigt eller socialt. Klär man av sig har man en djupt liggande längtan efter större frihet och oberoende. I ett annat lexikon står det att om man ser sig själv naken bland andra människor kan det tyda på rädsla att bli känslomässigt utlämnad.
    Det här tror jag stämmer ganska bra på mig... Det med yrkesmässiga mål; tog examen i februari och är lite nere för att jobben inte står o väntar på mig... Tankar som "valde jag rätt utb.?" m.m snurrar ofta i huvudet... Tack för ditt långa svar! Nu är jag nog lite klokare varför jag är topless i drömmarna så ofta för ..
Svar på tråden Tyda drömmar...