• Baby Animal

burskåp eller gallerburar?

Jag har världens dilemma... hur ska jag göra..
    köpa ett burskåp, som är som en vanlig bokhylla ungefär i storlek med 6våningsplan varav 4st är burar och 2st är hyllor för saker mm
    eller
    2st gallerburar..

fördelen med burskåpet är mängden burar + att dottern inte kan pillra in fingrar och hunden kan inte stressa djuren (marsvin)
    Nackdelen är att jag måste åka 7mil för att hämta den..

Fördelen med gallerburar är att jag kan gå över en gata för att köpa dom två som jag har på G..
    Nackdelen är att dom är dyrare (350kr/st medans burskåpet kostar 200kr) och att dottern kan pilla in fingrar och hunden kan stå å glo (hon är väldigt snäll men står å tittar å viftar på svansen för djur)

Hade ni åkt å köpt burskåpet eller gått och köpt 2st gallerburar?

• Svar på tråden burskåp eller gallerburar?
  • 3 hjärtan

jag har haft både ock, dock inte till marsvin men till chinchillor, nackdelen med burskåp är att det blir mer instängt och luktar bur, fördelen är som du säger, djuren får vara lite mer ifred..
    gallerbur så har du spånet på golvet om dom krafsar, och dom får kanske inte vara så mycket ifred som du vill om din dotter sticker in fingrarna och så.. men det luktar å andra sidan mycket mindre.

jag har haft både katter och chinchillorna samtidigt, och katterna retade inte upp djuren i buren nämnvärt alls, så jag tror inte du behöver tänka på hunden när du väljer bur..

jag föredrar själv gallerburar...

• Baby Animal

Jo det tänkte jag med att burskåp borde lukta mer, spec eftersom det är trä.. Hmm.. ska nog ta gallerbur ändå så kan jag ställa den på en byrå som jag har så kommer den lite högre upp isåfall

• MosieSassa

Jag har två golvburar samt ett burskåp till mina marsvin, hade gallerburar förr.

Jag trivs oerhört bra med mitt burskåp (och med de andra ockå) kommer aldrig mer att använda mig av gallerburar, de är bökiga tycker jag.

Vad är det för sorts burskåp? Finns en hel del varianter.
    Mitt är gjort av lagerhyllor från ikea, har nät på framsidan samt båda kortsidorna. Mitt är i trä och jag tycker inte att de luktar mer än från någon annan bur.

Jag rekomenderar dig absolut att välja burskåp isf för gallerburar.

Svar på tråden burskåp eller gallerburar?