• MRS  X

Bli sminkad

Hej
    Jag är sugen på att få gå någon kurs där man blir sminkad. fårtips oh råd på färger och gärna även klädråd.
    Sett att det finns lite olika erbjudande om detta på nätet i olika prisklasser och utformningar.
    Har hört att man kan bli sminkad på Åhlens eller NK Hur funkar det vem kontaktar man , vad kostar det?
    Nu söker jag personer som har provat detta eller ändå har bra tips på något bra ställe för detta
    Fördel om det ligger i Uddevalla-GBG området.

• Svar på tråden Bli sminkad
  • maskrosen77

jag har gått ett par ggr på makeup store. kostar 500 och du får välja smink för den summan med. Jag blev jättenöjd och fick många bra tips.

• SeTa

I färgelanda finns en makeup-artist vid namn Jana.
    Hon har tidigare sminkat på beställning, men jag vet inte om hon fortfarande gör det.
    Hon har även sökt sminkmodeller till kurser ibland.

Intressant?

• MRS  X

Tack för svaren båda verkade intressanta.
    Vill du berätta lite nmer om hur de gjorde på make up store, fick du prova själv eller sminkade de dig?

finns det någon som har varit på de man kan få klädråd osv med? Såg något erbjudande på en upplevelse sida, finns det fler sådanna?
    Vore kul att få prova någon ny frisyr samtidigt som "Gör om mig" typ.
    Någon som vetom det finns sådanna helhetspaket och i så fall pris?

• Fridapida

Make up store har nog alltid det erbjudandet. Man köper 50 minuters rådgivning o väljer då om man vill ha kvälls eller dags makeup. Du blir sminkad o får lite tips av en make up artist. Du får även välja ut produkter för de 500 kr som rådgivningen kostar. Du besöker bara en make up store o bokar tid (eller ringer).

Åhlens i GBG har sminkningar vid speciella tillfällen o då ska man nog boka tid. Det kostar nog lite drygt 500 kr. Om man får produkter eller ej vet jag inte.

FACE har liknande erbjudande som Make up store, men det varierar mellan de olika butikerna. Det bästa är att ringa o kolla.

Vill du ha tips om basen är FACE bättre än make up store, men make up store har absolut snyggast skuggor! De har så stort utbud! Välj själv vad du är ute efter.

• maskrosen77

jag har gjort både kvällsmakeup och dagsmakeup hos makeup store. Behöver jag köpa nytt smink så brukar jag boka en sminkning då man ändå får sminket. Alltid trevligt att vara snyggt sminkad när man ska ut.

Mina vänner bokade en kväll på makeup store då dom fick sminka sig själva medans en tjej gick runt och hjälpte till och gav tips och sånt.

• MRS  X

Hej Kollade in FACE hemsida är kanske blind men hittade inte var de hade sina butiker? Finns det någon i närheten av Uddevalla-GBG?

• Fridapida

FACE finns i GBG. Det finns tre butiker tror jag, en i Arkaden, en på Vallgatan o en på avenyn. Kolla Eniro, där får du upp vilka som finns.

• Gabbesmamma

Hag har varit på Face och för en timme fick man betala 500 tror jag, det blev jättefint. Man sitter själv i ett rum och sen får 10 % rabatt

• Fridapida
    Gabbesmamma skrev 2007-07-06 15:34:05 följande:
    Hag har varit på Face och för en timme fick man betala 500 tror jag, det blev jättefint. Man sitter själv i ett rum och sen får 10 % rabatt
    FACE har inte samma erbjudande i alla sina butiker. En del har som du skrev rabatt, en del har att man får produkter för samma summa som rådgivningen kostar. Det bästa är att man frågar innan man beställer tid.
  • jessikapersika

måste fråga

kan man boka tid samma dag? jag ska ut imån kväll å skulle jätte gärna bli sminkad av proffs

Filip Viggo,Charmar alla!
  • Tussan05

Jag gjorde min brudmakeup på Mist-Sköna Jag och de hade samma erbjudande som MakeUp store.

• Fridapida
    jessikapersika skrev 2007-07-06 18:57:13 följande:
    måste frågakan man boka tid samma dag? jag ska ut imån kväll å skulle jätte gärna bli sminkad av proffs
    Det beror på om de har tid! Det är ju bara att ringa o kolla.
  • jessikapersika

fridapida

ja de e sant.. finns de på avenyn sa du?

Filip Viggo,Charmar alla!
  • Fridapida
    jessikapersika skrev 2007-07-06 19:17:50 följande:
    fridapidaja de e sant.. finns de på avenyn sa du?
    Ja, men den största är nog på vallgatan (tror den ligger på vallgatan) Jag har inte varit inne i den på Avenyn. Men make up store finns ju också, kolla om det finns tid där om det är fullt på FACE. Jag tycker att MUS har snyggast ögonskuggor. Men mest beror det ju på den som lägger makeupen.
Svar på tråden Bli sminkad