Tal på bröllop
Jag ska vara tärna på min kusins bröllop och har tänkt att hålla ett litet tal. Frågan är: ska jag hålla talet TILL bruden (och brudgummen) eller OM bruden (och brudgummen)?
Jag ska vara tärna på min kusins bröllop och har tänkt att hålla ett litet tal. Frågan är: ska jag hålla talet TILL bruden (och brudgummen) eller OM bruden (och brudgummen)?
Min sambo (och ett par kompisar, de talade tillsammans) höll ett tal för sin bästa vän (brudgummen) på ett bröllop och de kombinerade båda dina förslag Det började med att de berättade en del minnen de och brudgummen hade, och sen slutade de med några ord riktade direkt till brudgummen/brudparet.
Det senaste bröllop jag var på höll brudens närmsta vänner ett tal riktat enbart till henne, där de hyllade henne som vän och de talade TILL henne då.
Tack, jag får väl klura lite på hur jag ska få till nå't bra och lagom långt...
Jag var på ett bröllop i helgen då de flesta tal var om brudgummen och flera har reagerat att det var lustigt. Jag tycker att man kan nämna brudgummen, berätta om honom men sedan är det en god sed att prata om båda...
Ett bröllop jag var på där hade brudens kompis skrivit en "saga" till brudparet om bruden. Typ I den stora stora staden träffades Anna och Greta och vad de inte visste var att de skulle vara vänner för livet men.. Det var väldigt roligt. Jag tycker hellre om brudparet än till dem tycker jag.
Jag hade väl egentligen tänkt att inrikta mig mest på bruden eftersom jag inte känner brudgummen så väl. Får väl baka in lite grann om honom oxå förstås. Annars hänger det väl rätt mycket på vilken "sida" som håller flest tal. Fast det borde ju toastmastern/madamen hålla koll på, eller hur?
Njaaa... Vore det en födelsedag skulle jag säga självklart ska du rikta talet till din kompis men nu är det ett bröllop DERAS dag, så det ska vara bättre än bara "baka in lite grann om honom oxå".
Det är väl lite vad du vill ha för slags tal. De bröllop jag har varit på har talen till brudparet varit lite mer "allvarliga" och lett till att en del tårar behöver torkas medans talen om brudparet oftast lett till skratt
Tja, jag vill nog hellre ha skratt än snyft...
Jag hade tänkt att prata lite om saker som vi gjort i vår uppväxt och så...
Som sagt så känner jag inte brudgummen särskilt väl så jag vet inte riktigt vad jag ska säja om honom...
Kan du inte berätta ngt om första gången du träffa honom
Oj... Då får jag nog fundera lite...
Jag ska gnugga minneskortet lite och se vad jag kan komma på.