• Pumpalicious

    Hur är det att bo i Jordbro, Haninge?

    Har egentligen planer på att flytta söder ut, men har nu blivit erbjuden en lägenhet i Jordbro, Haninge kommun.

    Har ingen uppfattning om denna förort, kan någon hjälpa mig? Vill man bo där?

  • Svar på tråden Hur är det att bo i Jordbro, Haninge?
  • Mamma Anna

    Vart i jordbro är det?
    Själv skulle jag inte vilja bo i centrum, men i radhusområdet skulle jag kunna tänka mig att bo. Vi bor i Handen/Haninge.

  • Pumpalicious

    Sandstensvägen

    Jag har aldrig varit i Jordbro så jag har ingen aning om vad som är vad... Bara kört förbi, och det ser onekligen lite "grått" ut med cola fabriken och det..

  • Mamma Anna

    Pumpalot:
    Jag skulle nog inte flytta dit om jag var du. Inte ett område man bosätter sig i om man kan välja tror jag.

  • Pumpalicious

    Ok. Vill du berätta varför? övertala mig lite..

  • maran78

    skulle nog strunta i jordbro om jag vore du... inte det trevligaste området.

  • Mamma Anna

    Pumpalot:
    mycket sociala problem. Problem med stökiga skolor. Sånt där

  • Pumpalicious

    okej.. då ska vi ta oss en ordentlig funderare.. Sitter lite i skiten och behöver ngt fort, och det är ju inte det enklaste i sthlm tyvärr..
    Tack för hjälpen

  • MalinI

    Jag har bott i jordbro i över 20 år. Sandstensvägen har rätt fina lägenheter. Bra planerade.  Visst är jordbro lite stökigt. Men vilket område är inte det. Jag bor alldelens vid centrum. I bland vill jag flyttalångt bort nästa stund vill jag bo kvar. Men så är det väl överallt. Skulle hellre på sandstensvägen än där jag bor.


    Jag kan dock rekomendera folk att flytta hit Men jag är hemmablind. Skulle dock inte vilja att mina barn börjar i skolan närmast i alla fall. Fråga om det är ngt du undrar över så ska jag försöka svara.


    JAG SKA MED!! SKA DU?! KLICKA HÄR!!: ----> www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • Pumpalicious

    Malin - är det mycket bråk och stök? Kriminallitet? Trevliga grannar/bostadsområde? Hur ser husen ut?

  • Boolli

    när vi läste kulturanalys på lhs så behandlade en utav kursböckerna Jordbro bland annat och tydligen är det en utav de stadsdelar i stockholm med allra minst genomsnittslön per invånare, som dessutom ligger under minimi så det är med andra ord många arbetslösa och socialanslutna som bor där. men det behöver ju inte betyda att området i sig är otrevligt

Svar på tråden Hur är det att bo i Jordbro, Haninge?