• 3småttingar

Hur mycket fick ni låna?

Skulle bli jätteglad om ni ville svara på det!
    Ska ringa banken imorrn men jag är så nyfiken! Man vill ju veta på ett ungefär hur stor summa man kan tänkas få

Tog det i känsliga rummet så att ni kan vara anonyma.

Vill veta:

* Lånebelopp (hur mkt fick ni låna MAX?)
    * Inkomster (För er båda)
    * Ev Bank (kan va kul o veta)  

ღ mamma till söta Edwin 061109 ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-03 18:07:22:
    Alltså HUSLÅN!
  • Svar på tråden Hur mycket fick ni låna?
  • cloudberry79

Vad ska lånet vara till? Det är enorm skillnad på hur stort blanco-lån och bostadslån man kan få tex...

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 1 januari 2008
  • 3småttingar

Pleeease, har alla betalat sina hus cash eller Hehe Skulle bli superglad om nån svarade..

• Anonym (fattiglapp)

Kopierar in ett inlägg jag skrev i en annan tråd häromdagen:

Jag = långtidssjukskriven pga trafikolycka (har blivit arbetslös under sjukskrivningen)
    Maken= långtidssjukskriven sedan 4 år tillbaka. Kommer nog inte att gå tillbaka till ngt arbete.
    Lånade 2.5 milj till hus, men hade lånelöfte på 2.8 milj.

Inkomster efter skatt:

Jag sjukersättning 6300:-, livränta 6000:-, barnbidrag 3600:-

Sambon sjukersättning 10.400:-  Afa 2300:-

Tilläggas bör att vi drar in några tusen  i månaden "vid sidan om" som banken räknar med, trots att det inte syns på pappret sas (dock på kontoutdraget). Ibland är det bra med sjyssta bankkontakter.

• Anonym (anna)

jag fick låna 2,3 miljoner till ett hus i linköping. 90% bottenlån och 10% topplån. jag är ensamstående med en son och tjänar 28 500 kr i mån. jag antar att banken inte brydde sig så mycket om min ekonomi utan bara att husen i centrala linköping är så säkra på marknaden så banken alltid kan sälja det och få igen de 2,3 miljonerna om jag ej kan betala min månadskostnad..

jag är grymt tacksam mot min bank dock..

• Anonym

Vid tillfället då vi köpte hus 2003.

Jag var studerande tog bara bidragsdelen samt jobbade extra. Sambon fick ut ungefär 15.000 kronor i månaden. Vi fick lånelöfte på en miljon detta på Föreningssparbanken.
    Dock hade jag en buffert sparat på ungefär 350.000 kronor vilket gjorde att vi la in drygt 200.000 själva när vi väl köpte hus. Vi lånade "bara" ca. 600.000 kronor.

SKillnad i banker är det absolut vi fick ex. av SEB banken högst ett lånelöfte på 500.000 kronor.

• 3småttingar

Åhh va kul att läsa era svar!! Tack!

Finns det någon mer?

• 3småttingar

Haha jag är helt desperat, men någon mer som vill svara?

• Anonym

Jag fick låna 330 000 till köp av BR från SBAB, då jag hade tidsbegränsad aktivitetsersättning. Fick ut ca 16500 innan skatt. Lade 15000 i kontantinsats.
    Hade då lån (blanco- och kreditkort) på sammanlagt ca 70 000 sedan tidigare.

• Anonym

Jag har aldrig haft fast anst, inkomst på mellan 150-180.000
    Min man har haft fast hela tiden, mellan 220. och nu idag 260.000
    INNAN vi drog på oss alla andra lån skulle vi få låna 1,2 mille, baserat då på makens inkomst... idag har vi lån på 800.000 på huset, dock endast bottenlån... banken var fsb. Nordea ville inte låna ut alls, dvs viss skillnad...

Svar på tråden Hur mycket fick ni låna?