• Linaokrabaten

Blutsaft farligt??

Hej!Innan jag var gravid så drack jag hälsokostens blutsaft som innehåller mycket järn.Nu rekomenderar ju inte b.m att man skall äta hälsokost preparat under graviditeten och jag tror det beror på att läkemedelsverket inte kontrollerar dessa produkter och kan stå för dess biverkningar, men jag undrar..Nån som vet om blutsaft kan skada barnet?Det är rätt effektivt mot trötthet annars..

• Svar på tråden Blutsaft farligt??
  • MammaMi83

ingen aning om dt skadar mn jag vt att dt är många som har använtt det under en grav

Med Cassandra 021206, Och gravid BF 080114
  • hannamiller

Jag fick dricka det när jag var gravid....
    så det är lungt...

• TantT

min bm rekomenderade mig blutsaft fick det ordinerat..när det inte hjälpte tillräckligt fick jag niferex istället. så drick på bara.

• Svallin

Min bm rekomenderade  för mig med.

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • Eliisabet

Min förra barnmorska sa att det var onödigt att dricka blutsaft under graviditeten för det var "för lite järn för de dyra pengarna". Vet inte om hon hade rätt, hon var lite underlig i allmänhet.

• nitedrive

Det är inte farligt,innehåller i princip bara fruktjuicer/örter av olika slag.Att man ska vara försiktig med hälsokostpreparat är ett generellt råd eftersom läkemedelsverket inte kontrollerar dem.Men Blutsaft är inga problem.

• Linaokrabaten

Tack för era svar..Kan jag ju använda den med gott samvete nu när sambon köpte det till mig då vi plussade..Vågade aldrig ta det med vår son som föddes för två år sedan men denna gånden är jag inte lika rädd för allt utan lever som jag gjorde innan!

Svar på tråden Blutsaft farligt??