• elvinaOstefan

Värt att köpa skötbord?

Sitter i ett dilemma och undrar om vi ska köpa skötbord. Sambon tycker det är onödigt och säkrare att byta på golvet. Vilket jag också tyckte förr, men nu kommer ju tanken att det är ju inget vidare bekvämt att sitta på golvet. Men å andra sidan så har vi inte plats för ett skötbord i badrummet (har dessutom ducsh). Och skulle vi ha ett skötbord i sovrummet så måste man ju ändå byta i badrumet dom gångerna man måste bada av den lille.

Kan ni med lite erfarenhet tippsa om vad som är bäst, ett skötbord eller en madrass att byta på govet/sängen?

• Svar på tråden Värt att köpa skötbord?
  • Damien och Adrian

jag skulle inte vilja vara på golvet, föredrar ståhöjd för egen del. Är det inte en smaksak? Man kan iof sig byta på köksbordet med t ex.

Jag har köpt begagnat skötbord för badrummet, uppfällbart, kostade 300 kr (finns ofta på t ex tradera och blocket).

• signaturbyte

vi har vårat uppfällbara skötbord i storarummet, och när hon behöver badas av är det bara att knalla till badrummet. Förut hade vi en skötmadrass på ett bord, men både jag o sambon fick ryggbesvär. Det är guld värt att ha ett skötbord i bra höjd.

• time

Vi ska köpa skötbord är på jakt efter ett som passar det nya måttet i vårt nya badrum. annars ska vi ha det i barnrummet. hade vi inte haft plats så skulle jag nog köpt ett skötbordsunderlägg (finns på ikea) o lägga någonstans men inte på golvet. vet att många bara har ett sånt "underlägg" som de lägger på tex bord eller säng, tvättmaskin och liknande...

♥ gravid v. 18 - beräknat 8 dec ♥
  • Jessica24

Jag skulle aldrig klara mig utan ett riktigt skötbord.
    att byta på golvet går bra någon enstaka gång, men det tar på ryggen mm.

♥ Victor 14/3-2006 ♥ +
  • Flinga 06

Satsa på ett skötbord, kanske ett vägghängt "vegga"? Själv har jag ett på hjul i badrummet. På golvet verkar rysligt obekvämt.

• Flinga 06

Jysk har också billiga sköna stoppade skötbäddar. Ett sådant har jag på mitt skötbord och ett hos mamma som hon har på ett matsalsbord när jag är där.

• agollendott

köp ett skötbord som man kan göra om till ett vanligt skåp efteråt. kan alltid använda skötbordet igen om man ska ha fler barn och de syns inte att de har varit ett skötbord när man har tagit av hela skötdelen.

• Nena72

Vi köpte Diktads skötbord (från ikea) på blocket. Tycker att det är så smidigt eftersom du har byrå och allt på samma.
    Sedan så har vi bara en skötbädd inne i badrummet på en bänk där om det skulle behövas.

• johanna02

vi köpte en byrå på ikea Malm...passar utmärkt som skötbord och samtidigt en bra förvarings möjlighet:) bara att lägga ett sånt skötunderlägg uppe på..

Svar på tråden Värt att köpa skötbord?