Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Linrund

Älgört

Jag var hos min svärmor i dag på lunch och bjöd på älgört dricka vilket jag aldrig har tidigare. Jar drack 1 glas dricka. Problemet är nu att nu på kvällen (flera timmar senare) börjar jag titta över vad ölgört är för något och upptäcker att älgört gör man öl av. Nu är jag orolig att jag har gjort något som kan skada barnet mitt. Jag är i v. 29 och barnet har tidigare mått bra. Har nu på kvällen satt i min 1l vatten för att skölja igenom njurarna för att ev. få ut gifterna.
    Finns det någon som kan lugna mig. Snälla ni!!

• Svar på tråden Älgört
  • Linrund

Ja, men ändå! Om man lyssnar på alla experter så ska man ju undvika naturprodukter under graviditeten. och det känns hämskt om jag har druckit något som ska skada barnet jag har i magen bara för att jag inte visste om det.

• Lola Jämtland
    Linrund skrev 2007-07-03 20:44:25 följande:
    Ja, men ändå! Om man lyssnar på alla experter så ska man ju undvika naturprodukter under graviditeten. och det känns hämskt om jag har druckit något som ska skada barnet jag har i magen bara för att jag inte visste om det.
    Men låter det som om det kan vara skadligt att dricka ett glas av det du drack?
    Nä, det tycker då inte jag.

Gjort är gjort.....
  • Linrund

Ok. tack så mycket för svaret:). Jag ska försöka att lugna ner mig lite. Men det är inte alltid lätt att vet om man har gjort rätt eller fel när man väntar barn. Och lättare kommer det nog inte att bli när h*n kommer ut.

• listo
    Linrund skrev 2007-07-03 20:44:25 följande:
    Men salt, peppar, dill, gräslök, tomater, gurka, potatis och gud vet allt, är ju OCKSÅ naturprodukter.
    Kryddor är inte farliga.
  • Linrund

Nej men salt, peppar, dill, gräslök, tomater, gurka och potatis känner jag ju till. Därimot känner jag inte till Älgört.

• Belin

Är älgört samma som älggräs?? I sådana fall är det nog ingen fara. Saften görs genom att man skållar blommorna med kokande vatten (har en laddning som står i kylen just nu), precis på samma sätt som fläderblomssaft. Nu är blommorna färdiga att tas här så jag är ute och plockar varje dag för att hinna med innan blomningen är över.
    Men - nu vet jag ju inte om älgört är samma som älggräs, men hur mycket på älg-* kan det finnas?

Svar på tråden Älgört