• paula26

Vad gjorde du den dagen då förlossningen startade.. ??? vilat eller storstädat???

Det finns nog rätt många som är nyfikna hur andras förlossning startade?
    Frågor som jag är nyfiken på är.
    1.Vilade ni mycket dom dagarna förlossningen startade eller var ni väldigt aktiva?
    2. startade det på natten eller på dagen?
    3. hade ni många sammandragningar dagar/veckor innan eller, kom värken som ett brev på posten.
    4 vilken vecka startade eran förlossning?
    5. har läkaren gjort någon hinnsvepning eller liknande innan.
    Anledningen till mina frågor är att jag själv är i vecka 38+4 och på grund av gravdiabetes så ville jag att förlossningen skulle starta tidigare. Läkaren gjorde en hinnsvepning igår, men det verkade inte fungera.. jag var öppen 1,5 cm när jag gick till honom. Jag har försökt att städa hemmet, gå ut o gå långa promenader, dansa, sex, men inget verkar hända. Jag får ju värkar som varar en timme o sedan är allt som vanligt. Har märkt att fler har liknande frågor, så det vore bra om ni som redan har fött kunde skriva ner några rader. Jag börjar tro att man kanske inte skall trötta ut kroppen med extra städning eller promenad.. utan vila istället.. dom värkarna jag hade idag när jag var hemma, avtog i stort sätt direkt när jag kom hem från min långpromenad?

• Svar på tråden Vad gjorde du den dagen då förlossningen startade.. ??? vilat eller storstädat???
  • Hannah76

Jag var ute o gick, var till bm för kontroll (eftersom jag gått över 10 dagar gjorde hon en hinnesvepning), sen gick jag hem o myste med film o godis med min stora tjej. På kvällen började värkarna, åkte in på fm men blev hemskickad, 1 timme senare åkte vi in igen o då kom hon på en gång *L*. Jag både vilade o höll igång, gick mycket promenader. Hade en del samandragningar innan,m men inga som gjorde ont.

• appius81

1: Vilade mycket för jag fick magsjuka på bf-dagen

2: Det startade med att vattnet gick klockan 4 på morgonen. Slemproppen gick dock på bf-dagen på kvällen

3: Fick lite värkar efter slemproppen gått men det var några dagar bara annars inget

4: 40+4

5: Ingenting

♥ (¯`°?.¸ ♥Äntligen är älskade Olivia här♥¸.?°´¯) ♥
  • BHJE

Minns inte från de två första så jag uppger efter senaste

1. Inte mer aktiv än andra dagar
    2. Vaknade vid 04 men fattade inte att det var på G förrens vattnet gick efter kl.05
    3. Hade gått med rejäla förvärkar/sammandragningar i lite mer än en månad innan förlossningen startade
    4. v38
    5. Nej

Har skrivit ner min senaste förlossningsberättelse i bloggen - kika på den om du vill.

När förlossningen väl satt igång så håll dig i rörelse så mycket det bara går; det påskyndar
    /Jessica

• Missboss

Sista veckan innan förlossningen kände jag mig pigg, hade varit som ett nödslakt i flera veckor och sov ca 20 h om dygnet. Storstädade hela lgh under den veckan

Vaknade runt kl 6 på bf utav att jag var kissnödig och när jag reser mig upp så kommer det vatten. Trodde jag kissat på mig men när det fortsatte att småskvätta så fattade jag att det var vattnet

Hade haft sammandraningar från v 21 och väldigt mkt förvärkar tills ca 1 vecka innan det satte igång. Då hade jag inte en enda jag kände av.

Det startade v 40+0

Nopp, ingen hinnsvepning.

Lite OT var att slemproppen började gå i v 38

• Ijn81

Dagen innan hade jag tagit en långpromenad (om det nu hade någon inverkan)

på natten vid 2 fick jag menssmärtor och liten blödning. under morgonen och eftermiddagen blev värkarna mer intensiva

på förmiddagen försökte jag göra det vanliga men det blev att ligga i sängen på eftermiddagen

Ingen förvarning alls

I vecka 39

Ingen hinnsvepning

• Snäckan05

1. Jag jobbade heltid och dagen innan det satte igång jobbade jag hela dagen och sen var jag på julfest på kvällen.

2. Vattnet gick 12.20 på dagen (på jobbet) och värkarna startade 17.00

3. Kände inget innan vattnet gick.

4 10 dagar innan BF

5. Var inne på förlossningen för att konstatera vattenavgång och blev då undersökt. Värkarna startade ca en timme senare.

Lycka till!

• zazla

1.Vilade ni mycket dom dagarna förlossningen startade eller var ni väldigt aktiva?
    Satt bara och glodde de sista två veckorna pga högt blodtryck. Fick panik tillslut och gick ut och fikade och gick en runda på stan på eftermiddagen/kvällen i vecka 40+4

Vaknade av värkar 07 på morgonen i vecka 40+5, dagen efter min fikatur

3. hade ni många sammandragningar dagar/veckor innan eller, kom värken som ett brev på posten.
    Jag hade sammandragningar ganska ofta från vecka 25 men aldrig något regelbundet eller som gjorde ont. Kändes direkt att detta var annorlunda.

På morgonen i vecka 40+5 och hon föddes tidig morgon i vecka 40+6.

Näpp, inget sånt.

• Kajak

* Jag var aktiva denna dag o sambo skojade med mig: bygger du en bo nu va?
    * Samma kväll fick jag värkar, första kom strax föer halv tio den 21 april.
    3. hade ni många sammandragningar dagar/veckor innan eller, kom
    värken som ett brev på posten.
    * Jag var vecka 38+5 då dotter kom, 6 timmar efter första 1a värk. Den 22 april.

vecka 38+5
    Näää... det startade med värkar...

• mamich

jag storstädade dagen innan det satte igång för det var första dan på flera veckor jag inte hade förvärkar och då passade jag på att städa
    På natten vattnet gick vid 4 på natten
    3. hade ni många sammandragningar dagar/veckor innan eller, kom värken som ett brev på posten. Hade haft förvärkar sen vecka 31 då jag var inlagd pga att det startade för tidigt
    37+6
    5. har läkaren gjort någon hinnsvepning eller liknande innan. Min läkare gjorde en liten svepning 4 dagar innan pga av att jag var öppen 3 cm men det hände inget mer

Hoppas att du blev lite klokare nu 
     Lycka till är faktiskt lite avis på vad du har framför dig

• litenmamma

1, stimulerade bröstvårtorrna, promenerade lite och frädknäppte. annars liggandes soffan

2.kände 1 värk kl7 på morgonen! Sedan ingenting. sedan drog det igång utan förvarning vid 20 tiden på kvällen. Hade inga känningar innan.

3.  slemmade gjorde jag, men det hade jag gjort av och till i 1 månad. 0 sd.... inte en enda..

4. 40+5.

5. Hinnssvepning gjordes i vecka 36 då jag had ett falskt alarm. som visade sig bero på magkattar.... hände absolut ingenting. helt stilla i min väldiga mage. Började dock slämma, en stoooooor del av slemproppen lossnade dagen efter.

Svar på tråden Vad gjorde du den dagen då förlossningen startade.. ??? vilat eller storstädat???