Vad gjorde du den dagen då förlossningen startade.. ??? vilat eller storstädat???
Det finns nog rätt många som är nyfikna hur andras förlossning startade?
Frågor som jag är nyfiken på är.
1.Vilade ni mycket dom dagarna förlossningen startade eller var ni väldigt aktiva?
2. startade det på natten eller på dagen?
3. hade ni många sammandragningar dagar/veckor innan eller, kom värken som ett brev på posten.
4 vilken vecka startade eran förlossning?
5. har läkaren gjort någon hinnsvepning eller liknande innan.
Anledningen till mina frågor är att jag själv är i vecka 38+4 och på grund av gravdiabetes så ville jag att förlossningen skulle starta tidigare. Läkaren gjorde en hinnsvepning igår, men det verkade inte fungera.. jag var öppen 1,5 cm när jag gick till honom. Jag har försökt att städa hemmet, gå ut o gå långa promenader, dansa, sex, men inget verkar hända. Jag får ju värkar som varar en timme o sedan är allt som vanligt. Har märkt att fler har liknande frågor, så det vore bra om ni som redan har fött kunde skriva ner några rader. Jag börjar tro att man kanske inte skall trötta ut kroppen med extra städning eller promenad.. utan vila istället.. dom värkarna jag hade idag när jag var hemma, avtog i stort sätt direkt när jag kom hem från min långpromenad?