Kontaktad av advokat idag. jag är en brottsling!
Jag har sålt parfym-prover på tradera, jag har köpt parfymen på ebay, billigare än i butik, sen har jag sålt parfym-prover, i rör.
Idag fick jag ett brev från en advokatbyrå som företräder generalagenten för ett antal parfym-märken.
Det är visst varumärkes-intrång.
Det visste jag inte, jag har dessutom varit i kontakt med tradera innan jag började sälja, och de såg inte att det skulle vara otillåtet att sälja så.
Nu måste jag upphöra med min verksamhet, jag måste skicka in uppgifter om vilka jag har sålt till, och vart jag köpt parfymen jag sålt, och hur mycket, och vilka märken.
Det känns jättetungt, jag visste inte att det jag gjorde var fel, jag hade försökt kolla upp det, med tradera. Sen var det fler än jag som sålde såna prover.
Nu måste jag skicka in alla uppgifter, sen vet jag inte vad som händer? Det stod i brevet, att det kunde bli tal om skadestånd, böter, och ibland fängelse. Jag mår skitdåligt. Har kräkts flera gånger, och känner mig jätte-orolig.
Jag hade ju slutat direkt, om jag bara fått veta att det var fel, nu hotar dom med både det ena och det andra.
Jag har iaf stängt ner alla auktioner, och bett tradera stänga de som var bud på. Tradera har även kontaktat en jurist, som skulle titta på brevet jag fick.
Är det någon som har samma erfarenhet? Någon juridik kunnig som har råd? Någon som vill skälla? Jag kan inte må mycket sämre så ös på bara