• LiveLoveLaugh

Visdomständer som växer snett!

Finns det någon som tagit bort visdomständer som växer snett in mot kinden? Det borde ju vara knepigt att kommat åt där då.

• Svar på tråden Visdomständer som växer snett!
  • Gabriiella

Min ena visdomstand växte rakt in i tanden framför, längst bak i munnen.. För att få bort den var dom tvugna att "hacka" sönder tanden och sedan plocka ut den bit för bit. Ingen rolig upplevelse.

• LillaFågelBlå

samma sak för mig... var tvungen att ta den på käkkirurgen eftersom det inte går att dra den.

jag trodde jag skulle bli sövd, det hade min tandläkare på folktandvården sagt, men när jag kom dit på operationsdagen fick jag bara bedövning! jag var helhispig och vägrade nästan genomföra det men jag fick då även lugnande medel (600 kr extra typ..) de krossade tanden och tog bort flisorna + roten som satt halvvägs in i kinden, allt tog väl ca 20 minuter och kändes inte alls! men ljuden och känslan av att de hålle rpå i munnen tycker jag är värst!

allt gick bra, men man har SUPERONT efteråt! de vägrade ge mig smärtstillande på recept utan sa att alvedon i kombination med ipren fungerar lika bra! yeah right säger jag... grinade mig igenom de tre första dagarna, har aldrig haft sån ihållande smärta (nej, jag har aldrig fött barn :))

Lycka till, och stå på dig angående smärtstillande om du känner att du behöver det! Fattar inte vad problemet är, blir man beroende på en förpackning eller??

• MrsNelson

mina växer snett, så att tuggytan är mot kinden, men dom ska dras ut som vanligt hos tandläkaren. men dom är inte helt paralellt mot kinden, men nästan

• LillaFågelBlå

aha, ok, då kan de iaf dra den! då vet jag inte hur de bär sig åt, du får säkert ha en sån där ställning i munnen som öppnar upp maximalt.

lycka till!

• LiveLoveLaugh

Det är ju så mina är, med tuggytan mot kinden, ja inte helt alltså. Det blir väl att dom får snitta tandköttet och slå sönder tänderna eftersom dom inte borde gå att dra ut. Usch!

• MrsNelson

sånna är ju mina med!! och dom ska dras ut som vanligt, jag har extremt trångt i munnen också...
    mina är mittemellan rakt ner(som dom ska vara) och parallelt mot kinden.

• Argentum

Mina visdomständer satt snett, så jag bet mig i kinden hela tiden. Det blev inflammerade sår. Aj!
    De gick att dra ut som vanligt däremot.

• Nininosen

jag har inflammation i ena just nu gråter för att det gör så ont..snyft

Svar på tråden Visdomständer som växer snett!