• saragbg

Vilken vinteroverall är bäst? vilken har ni haft till era barn?

Jag har hört att reima tec ska vara väldigt bra å nu så har ja sett en på rean som ja funderar på att köpa till min lilla kille. men är den värd sitt pris?

vilken overall brukar ni ha till era?
    nån som har haft reima tec som har nått att säga?

• Svar på tråden Vilken vinteroverall är bäst? vilken har ni haft till era barn?
  • Älskar mina  underbara döttrar

Den ska nog vara bland de bästa!
    Vi hade en Artic kid förra vintern och den var oxå kanon.
    Lycka till och ha det fint!

• Majsan70

De sista åren har jag köpt overall på Coop samt på Kapp Ahl. Suverän kvalitet, går att tumla och kostar inte skjortan. Ett par ¨r har vi köpt overaller och jackor på GEKÅS och de har haft samma höga kvalitet. Skulle aldrig lägga så mycket pengar på en overall som Reima mfl. kostar.

• blomma11

skall barnet bara sitta i vagn behövs ej så dyr overall
    en "vanligt" från de större kedjorna går lika bra

tycker själv att det inte är värt pengarna förrän barnet börjar bli ca 2 år och verkligen "använder" overallen då barnet är ute i snö och slak och rör sig

en funktionsoverall är ju bra på dagis då den torkar fortare och man slipper ha två bäveroveraller som skall in i torkskåp
    alla har ju inte torkskåp hemma heller längre
    när man kommer in men den funktionsoverall är det ju bara att hänga den luftigt på en galje så är den torr när man skall gå ut efter ca 1 timme igen
    (tror Reima har någon modell nu som går i torkskåp)

fundera om du vill ha en overall för ca 1000 kr eller mer för märkets skull eller för att barnet verkligen kommer att använda den

rekommenderar funktionsoverall till större barn som leker och rör sig mycket ute, min stora är snart 5 år och kommer få ha overall även denna vinter då det ej blir "glipor" där snö och annat kan komma in
    men overallen slits mycket av ett större barn

kolla även begagnat där kan göras riktiga fynd nu i sommaren

• JennieL

Didrikson brukar vi ha... Fick ju bäst i test ifjol Lite bättre än Reima då den är billigare (annars det samma)

• pippi77

Köpte två superbra overaller på Ullared förra året, har fått massor med beröm från dagisfröknarna. Är det bara funktionaliteten man är ute efter så måste man inte köpa märke för att det ska va bra. Är det däremot lite image oxå får man ju betala för det.

• jeannette

reima hade jag alltid till destiny en speciellt på dagis

Varför reima, för att destiny när hon gick på dagis o så var de ute så var hon så litet och när de är så små så står de mest stilla o tittar på hur andra leker i alla fall så var det med destiny

Så jag köpte reima överall på höst hade jag en reima...
    på vinter köpte jag en reima och en billig märke...om reima var riktig smutsig så hade jag den andra som extra
    reima sålde jag sen på tradera den gick på 750 kr o jag köpte den ny ca 1300

samma sak med stövlar så köpte jag märke

den andra sak jag tänkte om destiny skulle bli stor o gå där i swerige på dagis..o så springer hon mycket så hade jag köpt reima i alla fall för man säger att reima teckoverall andas bra o att om barnen svättas blir inte kroppen bara fuktig utan den andar så bra så kläderna de här under blir inte varm o fuktig utan den hjälper så att den inte blir så...plus att de väger inte mycket

så jag rekomenderar varmt reima

du köper ny o sen när den är det för litet så säljer du den...du får inte alla pengar men du får ganska bra med pengar tillbaka o så lägger du lite till till nästa overall.

kola på blocket där bet de oxå bra för de

lycka till

• williewillie

Vill bara upplysa om ett test som jag läst men tyvärr inte kommer ihåg var, det visade hur som helst att de dyra overallerna inte var bättre än de billiga..
    Man ska tänka på att det ska vara extra kraftigt material för rumpan och knäna (ni vet vad jag menar).

• saragbg

men vad kostar overaller från kappahl didriksson etc? jag har hittat en reima på rea nu så det e halva priset nu alltså 750 å det e väl inte sååå dyrt för en bra overall å som en annan skrev ovan man kan juh sälja dom sen för en bra peng kanske tillochmed det jag ger för den..

• blomma11

en ny reima får du ge ca 1300 kr för
    dom blir dyrare ju större dom blir...

polarn och pyret brukar ta ca 1100 kr för en overall

didriksson ca 1000 kr

h & m, kapp ahl och lindex ca 500-600 för en bäveroverall

är overallen i bra skick från då hälften av priset för en begagnad

• saragbg

blomma 11

men då låter d juh som att ja gör ett bra köp om ja slår till på reiman nu som koster 750kr för om ja väntar till den nya kollektionen kommer in så kommer ja juh iaf få lägga runt 1000 kr..

asså dom kostar endå så mkt som 500/600 om man köper hm lindex etc

Svar på tråden Vilken vinteroverall är bäst? vilken har ni haft till era barn?