Flickrum
Jag skulle vilja ha inspiration till ett flickrum. Min dotter är 1,5 år och jag ska fixa hennes egna rum nu i sommar. Någon som har bilder i sitt galleri, eller som vet några bra sidor på internet man kan titta på för att få inspiration?
Jag skulle vilja ha inspiration till ett flickrum. Min dotter är 1,5 år och jag ska fixa hennes egna rum nu i sommar. Någon som har bilder i sitt galleri, eller som vet några bra sidor på internet man kan titta på för att få inspiration?
Jag har inga egna bilder då jaginte gjort rummet ännu, men jag kommer att köpa möbler och inredning till min dotters rum från SIA. De har en hemsida med fina bilder på deras saker. www.sia.se
Helt underbara!! Finns att köpa på flera ställen!
Välj sverige, kollektioner och sist kids kollektion..
Jag har inga bilder kvar i mitt galleri på tösens princessrum.
Hennes rum gick i rosa och lila och hade tapetbord med disneyprincessor på.
Jag köpte klistermärken som går att ta bort och satte på hennes garderob och hylla. Jag lackade fast utklipta princessor från tapetborden på hennes byrå.
Lycka till med rummet.
Ja, jag har en del SIA-grejer redan som hon fick på dopet...Ska du göra prinsess-rum då?
Jag är så kluven vilket tema jag ska göra...Hon är ju så liten ännu, så jag tänker att jag kanske ska vänta med prinsesstemat tills hon blir 4-5 kanske och gillar att klä ut sig osv. Nu kanske hon skulle tycka det vore roligare med typ blommor och fjärilar eller djur eller Bamse-tema...Vad tror ni?
Vi har inte gjort iordning Elise rum ännu, men vet hur det ska se ut.
2 väggar ska vi måla i lila, mer åt aubergine-färg. De andra två gräddvita.
I ett hörn (så att de kommer på båda väggarna) ska vi sätta stora fjärilar, som går i lila och lite andra färger.
Golver som vi ska lägga blir samma som vi har i vårt sovrum bredvid, vitlaserat furugolv.
Och så vita möbler, så kan man sätta färgerna på detaljer istället.
Hoppas det blir fint i alla fall, med lite mera "piffing" i det, men detta är grundtanken i alla fall. Så får vi väl se om det blir så eller inte när det väl görs.
fjärilarna (inte i vårt hem):
http://www.familjeliv.se/krypin/minigrynet/gallery/phpyzaz0p.jpg
Ska tillägga att fjärilarna som jag har på bilden är s.k. Wallies, kika på www.wallies.se så får du se hur dom fungerar och vad som finns. Finns massa olika, och i olika storlekar. Dessa fjärilar är ganska stora.
Våra ligger här hemma och väntar på att få komma upp på väggen.
Joffi: Nja, prinsessrum skulle jag inte kalla det. Jag kommer inte att välja så mycket av de rosa utan mer av det vita och grå. Då är det lite ljusrosa på vissa detaljer..
Ett ljust och gameldags rum kanske.. med inslag av sia sakerna!
Jag har bilder i mitt galleri. Inga prinsessor men några glada fiskar....
Tilda 7 år gillar änglar. Bilder finns i mitt bildgalleri
Tack för alla tips!
Är det tråkigt att göra det "romantiskt" ljust, vitt och rosa och blommor?
Jag har så mycket olika idéer, jag vet inte vad jag ska välja...
Vad tror ni om att måla olika teman på väggarna. Typ ett hörn med blommor och träd och fjärilar där jag änger en hängstol med kuddar och så - lite myshörna. Och så där hon har spis och dockorna och det att man målar så det ser ut som ett litet hus...
Målade de befintliga tapeterna och satt upp wallies. Var superenkelt och snabbt ordnat.
kolla på www.zyboo.com. Där har de massor med wallies i olika teman.