• Estrella

Stilren dopklänning för pojke 6 mån

Vi ska döpa vår son i kyrkan och nu kommer ju frågan om dopklänning. Det känns ju redan lite märkligt att klä en pojke i klänning, så ska det vara en klänning ska det ju vara en stilren sådan. Det vill säga inget spets och rysch-pysch. Dessutom måste den passa en sexmånandersbebis.

Eventuellt tänkte jag mig vita "finkläder" men det kanske är bättre att ha efteråt.

Någon som kan tipsa om var man kan hitta en mer enkel dopklänning som passar en pojke?

• Svar på tråden Stilren dopklänning för pojke 6 mån
  • Fru Dina

Hej!
    Vi har köpt en klänning på floralin i Stockholm, den är visserligen till vår dotter men jag tycker den passar om vi får en son någon gång. Den finns med i Föräldrar & Barns dopbilaga men då har de satt den bakofram. Klänningen har lite av en sjömanskrage, inget rysch o pysch.

• Lillsyrran

Vet att det finns dopklänningar i linnetyg, enkla, snygga och utan krussiduller. Vill man kan man ju sätta dit blåa band för att piffa till det lite. Kommer dock inte ihåg var jag såg den någonstans.

• molly7272

såg fina vita (lite genomskinliga) band med blåa fotavtryck på panduro..även med fotavtryck & texten I`m a baby boy.
    Var & köpte band till sonens dopklänning idag

Klänningen stickade jag till dottern för 6 år sen & är enkel utan spetsar...hålmönster istället för dem

• Estrella

Jättetack för alla tips, ska kolla runt nu!

• cozmoz

jag har köpte en jätte vacker men ändå enkel klänning på babyproffsen till min son, han kommer att vara 5½ m vid dopet

• Spetan

Det finns fu jättefina dopdräkter till små killar. Det är som en pösig sparkdräkt i lika fint tyg som en dopklänning. Såg också att det fanns på www.minimundus.se som någon tipsade om här ovanför.

Till mina två killar har jag andvänt min dopklänning jag hade när jag döptes. Jag bytte bara ut bandet till ett bredare blått band. Det blev jätte fint.

Lycka till

• molly7272

Finns en bild på sonen i dopklänningen nu bland mina bilder
    testade den igår så jag kunde se om jag behövde ändra något.

• Estrella
    Puff skrev 2007-07-08 08:00:44 följande:
    Vi köpte en dopklänning på www.linus-lotta.se till vår son. Den är stilren och passar både flickor och pojkar.
    Den var jättefin! Du har inte kort på din son i klänningen man kan få se?
  • Estrella
    Spetan skrev 2007-07-04 22:05:33 följande:
    Det finns fu jättefina dopdräkter till små killar. Det är som en pösig sparkdräkt i lika fint tyg som en dopklänning. Såg också att det fanns på www.minimundus.se som någon tipsade om här ovanför.Till mina två killar har jag andvänt min dopklänning jag hade när jag döptes. Jag bytte bara ut bandet till ett bredare blått band. Det blev jätte fint.Lycka till
    Var har du hittat såna sparkdräkter?
Svar på tråden Stilren dopklänning för pojke 6 mån