• Åsalie

givit FEL ersättning! SE HIT

hej hej

jag helammar och är inte van vid ersättning, men nyss köpte vi lite färdiga tetrapack (Nestle)för jag har märkt att mjölken sinar lite kvällstid.....och nu efter att ha gett min dotter detta vid två tillfällen ser jag att jag köpt FEL Ledsen jag köpte 2.an istället för 1.an

det står att det gäller från 4 månader och uppåt....

min dotter är 2.5 månader!! Hjälp, är d farligt?

• Svar på tråden givit FEL ersättning! SE HIT
  • Linndan

nog ingen större fara =)

• Lalalong

Åsalie
    Vet inte om det står på tetrorna. Men på pulverpaketen står det att det rekomenderas från 4 månader men kan ges från födseln. Så det är lungt!!

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • habibi

De e ingen fara....de enda som kan hända e att hon får lite ont i magen....kanske diare.eller motsattsen. Den stösta skillnaden på Nan1 å 2 e att 2an innehåller mer järn.....du kan vara lugn, övergå till nan1 bara med desamma så e de ingen fara.

• kaksmulan

Nejdå. Det är ingen fara alls. Den är lite tjockare bara och mättar förmodligen fortare. Eventuellt så kan det vara så att din lilla reagerar lite med magen på ersättningen men gör hon inte det så är det bara lungt. Även om hon SKULLE reagera (med att bli trög i magen eller så) så behöver ju inte det vara så farligt heller...

Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Åsalie

ok, tack....men är du säker?d kanske innehåller nåt ämne som magen inte klarar??
    hittills verkar d lugnt, men den första portionen gav jag henne igår sent...så d kanske inte har märkts ännu...??

• Drejsanger

NEJ... Lugn... d é inte farligt....
    Skillnaden är lite vitaminer och mineraler....

större risk om man konstant ger fel... typ alltid använda NAN2...
    Då får kroppen inte vad den behöver.... men du skall bara vara lugn och börja handla NAN1 istället...

Efter problemen med nestlé är det sagt enligt deras support att nan1 skall finnas ute i handeln landet runt tisdagen vecka 28...

/// K

• innana

Händer det nåt så blir hon lite hård i magen, annars ska det inte spela nån roll

• kaksmulan
    Åsalie skrev 2007-07-04 15:30:15 följande:
    ok, tack....men är du säker?d kanske innehåller nåt ämne som magen inte klarar?? hittills verkar d lugnt, men den första portionen gav jag henne igår sent...så d kanske inte har märkts ännu...??
    Du borde ha sett effekt under det här dygnet ifall det skulle ha varit något...
    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • Åsalie

åhh tack för alla svar :) känner mig lugnare:)

• Puman78

Ingen fara skedd....jag var tvungen att börja med 2an när dottra var runt 2 månader, hon dog inte av det Skrattande 

• Åsalie

puman78- varför var du tvungen ? (nyfiken)

:) tack för svaren

• Puman78
    Åsalie skrev 2007-07-04 15:37:05 följande:
    puman78- varför var du tvungen ? (nyfiken):) tack för svaren
    Gumman höll sig inte mätt på 1an.
  • Matilda86

Ingen fara alls, min tjeja t nan2 när hon var 2½månad hon art inte mätt på nan1.

Ester är mitt lilla monster...världens sötaste monster=)
  • Åsalie

hmmmmm så den mättar mer 2.an??

intressant...

Min docka äter mkt, kräver mkt mat....är en stor tjej....

Fyller 3 månader 16 juli och väger redan mellan 6 och 7 kilo....

kanske bör börja med 2.an åxå???? om hon fick välja vill hon suga hela tiden på bröstet och det blir lite ansträngande för mina bröst....kanske kan avlasta med lite ersättning?

hur gör ni?

• Lalalong

Jag vet inte om det verkligen är så att 2:an mättar mer. Inte för alla i alla fall. Vi började ge det till Klara när hon var runt 3 månader och märkte ingen som helst skillnad i hur mycket hon åt eller hur länge hon klarade sig på den maten.
    Men testa kan man ju, vissa har tydligen kännt att det mättat mer så.

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • svensdotter

jag bytade helt från nan1 till nan2 när min dotter var 2 mån.. och inget hände merän att hon blev mätt varje gång

Svar på tråden givit FEL ersättning! SE HIT