• Cissi o Nattis

Någon som arbetar på Mc Donalds?

Jag undrar hur det är att arbeta på Mc Donalds måste man stå i kassan eller går det bra att bara jobba där bakom disken?
    Vad får man för lön om man är 24 år och inte jobbat någon gång tidigare?
    Är det svårt att få jobb där? Hur gör man för att söka jobb, ska jag ringa dit eller måste jag gå dit?

• Svar på tråden Någon som arbetar på Mc Donalds?
  • superlindis

hej hej jag jobbar på mcd hos oss får man stä i kassan, kök och drive när man lärt sig alla stationer. börjar i köket sen kassa sen driven (bilarna). Men jag vet även att vissa restauranger bara har personal tex i kassan då står man där alltid men det e nog på de större mcd.
    lönen vågar jag inte svara på (vet knappt vad jag själv har nu efter höjningar osv)
    Jag sökte när de ville ha folk men annars så rekomenderar jag dig att ringa dit det finns oftast inte tid med obestämda besök. Men även om du ringer får du nog skriva dit, så skriv ett brev fråga om de har tid någon dag så att du kan lämna det.
    lycka till
    ursäkta om det blev rörigt

• Cissi o Nattis

Det finns bara ett mc donalds här där jag bor och dom har ingen drive (åt bilar).

Jag är lite rädd för att stå i kassan, kan inte och tycker att det är läskigt, så jag håller mig hälst där bakom nånstans, men visst kan jag gå runt och torka bord, ska jag räkna med pengar i kassan så blir det säkert bara fel

Nu så får jag 9600kr i aktivitetsersättning, undrar om någon vet.. så att jag inte får mindre än det jag får nu iallafall..

• LindaHelen

91,3 tror jag att lönen blir
    gå in på hemsidan och sök där

• superlindis

så kände jag också med kassan men det är inte alls läskigt när man väl kommer in i det. Nu vill jag bara stå i driven blir så varmt i köket..
    Vid en heltids tjänst ska du få ut mer än vad du får nu i alla fall

• Cissi o Nattis
    LindaHelen skrev 2007-07-04 16:50:10 följande:
    91,3 tror jag att lönen blirgå in på hemsidan och sök där
    ok.. hur mycket blir det kvar då när skatten är dragen ungefär..?
  • Fidelis ad urnam
    Nalletjejen skrev 2007-07-04 16:58:51 följande:
    ok.. hur mycket blir det kvar då när skatten är dragen ungefär..?
    rakt av utan semester ersättning och eventuell OB med 33%  i skatt får du för 160 timmar i månaden 9797:-
    Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Fidelis ad urnam

33% blev på tok för hög skatt , vi drar 27% ist och då blir det 10 663:-

• Cissi o Nattis
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-04 17:01:05 följande:
    rakt av utan semester ersättning och eventuell OB med 33%  i skatt får du för 160 timmar i månaden 9797:-
    Tack!
    ok.. då blir det ungefär samma som nu, men alla måste väl börja nånstans.. hur mycket lönehöjning är dom skyldiga att ge varje år?
  • Cissi o Nattis
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-04 17:02:53 följande:
    Det lät bättre
  • Fidelis ad urnam

Jag har ingen aning, det är facket som förhandlar sådana saker och är man inte medlem i facket är de inte skyldiga att ge någon löneökning.
    Men jag har aldrig jobbat på McDonals, kollade bara in i tråden av intresse skäl

• Eisa

Man måste ha väldigt högt blodtryck för att jobba på mcdonalds
    är det lågt så sjunker det så man svimmar i värmen vid grillen

• Chippis
    Eisa skrev 2007-07-04 23:33:33 följande:
    Man måste ha väldigt högt blodtryck för att jobba på mcdonaldsär det lågt så sjunker det så man svimmar i värmen vid grillen
    Jo jag har märkt det! Har lågt blodtryck och det har faktiskt hänt att jag har tuppat av Ledsen
  • Lindylin

Sök jobb på Konsum eller ICA istället. Högre lön och liiite mindre slit. Du får sitta ner till exempel! Alltid något!

På en lördag efter 12 och hela söndagen har du 100% OB enl handels. Restauranglönerna är inte i närheten!

• Lindylin

Jag har erfarenhet av båda alternativen under min studietid kan jag tillägga.

• IntravenösFylletös

på mc har du möjlighet att arbeta dig uppåt. kunna få ansvarsområden=högre timlön.
    trivs man i högt tempo med mycket ljud omkring sig så är Mc perfekt.
    du kan ju ansöka om att bli kalasvärdinna, eller lobbyvärdinna (torka bord) men du säger att du bor i en liten stad, då är det oftast kassapersonalen som har hand om renligheten i lobbyn.
    köket är en bra plats att börja på. när du kan det kan du gå vidare och då har du även insikt i hur lång tid det tar att dressa en HB tex

Fidelis ad urnam skrev 2007-07-04 17:02:53 följande:
    fast det beror väl på i ilken stad man bor väl, hur hög skatten är alltså?
    så man inte åker på att betala tillbaka.
    Förbannade jävla kukdator
  • Fidelis ad urnam

paraflaxdrinken:
    Har jag sagt någonting annat? Det är inte arbetaren som själv bestämmer hur låg skatt han/hon ska ha utan det gör arbetsgivaren.

• IntravenösFylletös
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-05 07:46:03 följande:
    paraflaxdrinken:Har jag sagt någonting annat? Det är inte arbetaren som själv bestämmer hur låg skatt han/hon ska ha utan det gör arbetsgivaren.
    jo men då får man ju va beredd på att betala tillbaka med om man bara drar 27%och den kommunala e ligger på 32
  • Fidelis ad urnam
    paraflaxdrinken skrev 2007-07-05 10:23:23 följande:
    jo men då får man ju va beredd på att betala tillbaka med om man bara drar 27%och den kommunala e ligger på 32
    Om ens jobb drar 27% är det med största sannolikhet rätt!
    Det är som sagt ingenting du bestämmer utan det dras efter skattetabell.
  • IntravenösFylletös
    Fidelis ad urnam skrev 2007-07-05 11:03:58 följande:
    Om ens jobb drar 27% är det med största sannolikhet rätt!Det är som sagt ingenting du bestämmer utan det dras efter skattetabell.
    jupp, fast det är olika från kommun till kommun och från arbete till arbete
  • Fidelis ad urnam
    paraflaxdrinken skrev 2007-07-05 11:22:32 följande:
    Precis, det är olika från kommun till kommun!
    Jag tog två olika procentsatser för att visa på hur det kan se ut.
    Vad finns det att diskutera?
Svar på tråden Någon som arbetar på Mc Donalds?