• cozmoz

skorv och behandling???

min son är 5 månader och jag ser att han har kvar sin skorv mitt på huvudet.Ganska mycket faktiskt.
    Har alltid tänkt att det låter jag vara, så försvinner det med tiden...men inte denna gången. det har funkat på syskonen

Hur behandlar jag detta?
    Alla råd är välkomna

• Svar på tråden skorv och behandling???
  • nannis84

vi fick en luskam av en kompis... sen när hon bada så badda vi med abadolja och vatten sen kamma med den... gick kanon..

• ballerinamuffins

Borago kräm finns att köpa på apoteket. de ska vara jätte bra har ja hört.
    har inte behövt att använda den själv,
    jag tog vanlig barnolja och lus kam och det gick bort efter en vecka ungefär.

• Älskarlivet

Såhär:

Smörj in med en salva som finns på Apoteket som heter "Salsyvase".
    Låt sitta på ca 3-4 timmar.
    Kamma med kam.
    Bada och schamponera in ett par gånger.

Vi har gjort det 2 gånger och det är mycket bättre. (Den salvan är till för just skorv)

• ballerinamuffins

Den salvan Salsyvase är skit svår att få bort, de spelar ingen roll hur mycket man shampoonerar och torkar det är ändå kvar,
    testa de en gång men de va omöjligt att få bort.
    men så e lillen långhårig så de e väl svårare,
    testa på

• cozmoz

nu till aken att vi inte kan bada våran kille som ni kan.
    han är gipsad från mage ner till fötterna pga höftluxation. Så det är mest "kattvätt" än så länge.....

tack för era svar

• Älskarlivet
    cozmoz skrev 2007-07-04 18:24:57 följande:
    nu till aken att vi inte kan bada våran kille som ni kan.han är gipsad från mage ner till fötterna pga höftluxation. Så det är mest "kattvätt" än så länge.....tack för era svar
    Aj vad trist!

Men det går ju att duscha av huvudet i vasken väl...och på så sätt använda salvan.
  • cozmoz

Älskarlivet:
    Jo jag skulle komma till det . Råkade skicka inlägget innan jag skrivit ngt vettigt

Det blir kattbadet i vasken, han har knappt ngt hår så det är nog ganska lugnt. Tänkte på vad ngn skrev om att det kladdar.

tack o ha en trevlig kväll

• Lisano

Borago från apoteket är jättebra mot skorv. Smörj in och pilla bort efter ett tag.

• Rigmor Mortis

Jag smorde in med Borago ett par dagar, sedan när jag badade henne blötte jag ner huvudet och då luckrades det upp så det gick att få bort det med en tvättlapp

Svar på tråden skorv och behandling???