förslag på god fyllning i jordgubbstårta?
Min man fyller år imorgon och brukar alltid göra en jordgubbstårta med grädde och sylt. Jag skulle vilja göra någon annorlunda jordgubbstårta i år. Någon som har något bra förslag på en smaskig fyllning?
Min man fyller år imorgon och brukar alltid göra en jordgubbstårta med grädde och sylt. Jag skulle vilja göra någon annorlunda jordgubbstårta i år. Någon som har något bra förslag på en smaskig fyllning?
Ta en burk med kesella vanilj + jordgubbs sylt. vips färdigt...
vaniljkräm? =D det är gott
Gjorde en idag. Vaniljkräm och jordgubbssylt. Fyllningen ska helst "gotta" in sig en stund innan man lägger på grädden. Den blir lite saftigare då =)
Kesella med jordgubbssmak och jordgubbar och grädde på
Jag gör alltid med marsan på första lagret på andra lagret ett paket frysta jordgubbar som jag mosar (självklart tinade ) och blandar i lite grädde.På med locket o grädde runt hela o sen en massa massa massa jordgubbar.Inte så annorlunda men förbannat gott!
En enkel fyllning som jag tycker passar till jordgubb är om du brer chokladpudding på ena lagret och jordgubb på det andra (om du tänkte ha två fyllningar alltså).
min man gillar tyvärr inte marsan sås:(
funderar på vit choklad och grädde? blir det gott tro? annars lät kesellan god!
tack för tipsen!
Använd en färdig marängbotten och lägg i ett lager tillsammans med lite jordgubbar och grädde, eller vaniljvisp istället för grädde är också gott. Marängen smälter samman med allt det andra och det blir jättegott.
Min sambo tycker om när man mosar banan , äpple o jordgubbar till en enda smörja och har emellan, har själv aldrig smakat!
mosad banan
krossad ananas och grädde
jordgubbsylt
Kesella blir asdåligt och fnösketorrt! Jag hade det en gång och det enda som hände var att all kesella sögs upp av tårtbottnarna. Vill du gardera dig så häll på minst tre burkar och servera på stört!