• Anonym (nojjig)

slidkatarr/bakteriell vaginos/illaluktande flytningar

såg några inlägg om bateriell vaginos (slidkatarr.) jag har haft problem med underlivet i ca två år nu, det är mest sannolikt att det är bv eftersom att tre av fem läkare säger så. ;) krångligt värre! jag har iaf fått ta antibiotika i snitt en gång i månaden (min sambo med)men det återkommer ändå. just nu är jag öppen för allt, bara jag blir kvitt skiten, så har någon erfarenhet eller kunskap så får ni gärna dela med er utav den! jag kan även nämna att jag var gravid i fyra månader och var då symtomfri, sen fick jag missfall och besvären kröp fram igen. kan jag bli gravid så länge jag har bv och kan bv vara en orsak till missfall? tacksam för svar...

• Svar på tråden slidkatarr/bakteriell vaginos/illaluktande flytningar
  • michellina

Vadå, måste partnern oxå behandlas?? Ja fick vagitorier med antibiotika i för 2 1/2 år sen, d kom tillbaka för ett tag sen. Är d pga av att min partner går omkring med bakterierna eller?

• Anonym (nojjig)

hej Michellina! Yes, det är ju en bakterie som frodas i vaginan men eftersom att du har oskyddat sex med din partner så ligger det kvar under hans förhud oavsett tvätt, därför bollar ni bara över det till varandra. min gynekolog behandlade min sambo varje gång som jag blev behandlad. jag fick oftast vagitorier (dalacin=antibiotika)i tre nätter o min sambo fick antibiotika i tablettform ca 7-10 dagar.utöver det får vi aldrig använda tvål-endast oparfymerad olja och aldrig tvätta underkläder i mindre än 60 grader iom att bakterier ligger kvar i tyget. kram J

• michellina

Ok, tack för upplysningen. Ska ta upp d me min läkare. Vill ju inte heller gå runt å ha d så här... Trevligare saker har man ju varit med om...!

• Anonym (nojjig)

Jag har använt mig utav en produkt som heter Nova TTO (köps på hälsokost affär) den är antibakteriell och innehåller tea tree oil, a-vitamin och e-vitamin =utan kemikalier. Jag har vagitorier och lotion som jag smörjer med nästan varje dag (även partnern) och det funkar över förväntan!! min läkare ville inte att jag skulle medicineras med antibiotika längre pga alla biverkningar så jag vände mig till hälsokost istället. Nu mår jag jätte bra!

• Anonym (nojjig)

Ja, det är ett jäkla skit att dras med! (har ju som sagt dragits med eländet ett tag nu..) hoppas att det löser sig för er! köp gärna den produkten jag tipsade om ovan, riktigt bra! kram J

• michellina

Kan föresten tillägga att det "försvann" på mig oxå när ja höll på med en nässpray som är en del i förbehanlingen när man som jag ska göra en IVF. Fick desvärre avbryta behandlingen när jag kommit en bit in i sprutstadiet å då återkom besvären...

• Anonym (nojjig)

aha..vad var det för något "magiskt" nässpray??

• michellina

Tack för tipset, ska prova. Har dessutom en tendens att få svamp så fort ja äter penicillin å d blir man ju inte lyckligare av precis... Hoppas d löser sig för er med/Kram

• michellina

Den heter synarel(a) å e till för att ta ner kroppen i klimakterieläge så d e ju hormoner förstås... Va även symtomfri under de 10 dagar jag tog sprutor med hormoner för att stimulera fram äggblåsor. Men som sagt direkt efter avbruten behandling kom d tillbaka.

• Anonym (nojjig)

usch! har de konstaterat att det är vb? och vet du om man kan bli gravid under tiden man har det?
    vilken jäkla påfrestning för kroppen..hur gick det sen för er då?

• Sofiech78

Har också haft slidkatarr, men det är för flera år sedan. Endast jag blev behandlad, min sambo fick ingenting. Jag trodde dock först att det var svamp, men det visade sig vara slidkatarr. Hade försökt ett tag med vanligt pevaryl, eftersom jag trodde det var svamp och inget annat. Fick som sagt penicillin och blev bra och har, än så länge (ta i trä) inte fått tillbaka det. Nu har istället blivit allergisk mot pevaryl och varje gång jag får svamp måste jag till läkare som skriver ut diflucan (tror jag det heter, är dock inte säker). Jag brukar få det utskrivet varje gång jag får penicillin också, för med penicillin kommer ju svampen som ett brev på posten.

• michellina

Japp, d e konstaterat. Å ja kan glädja dig med att en av mina bästa väninnor har BF den 26 å till saken hör att hon har haft d här i ca 3 år.. Kroniskt, ingen behandling har hjälpt på henne mer än nån vecka kanske å nu e hon som sagt höggravid. På första försöket dessutom, så kämpa på! "Värre" e d för oss som d inte riktigt funkar på den naturliga vägen, felet ligger hos min man (slöa spermier å något mindre i antal). Men vi ska ju få hjälp nu, fast d e klart vägen dit med behandlingar å allt va d innebär e ju inte en dans på rosor. Fast ja hoppas d blir bra i slutändan, ja tror stenhårt på d här!

• Anonym (nojjig)

Åh..vad skönt att höra att det går att bli gravid + att behålla bebis i magen under bv!! jag har trott att det är pga av bv som gjorde att vi inte blev gravida, men då finns där en chans! sist tog det ca ett år för oss att få till det och nu har det gått fyra månader sen mf, då är det bara att ha is i magen. dumma spermier! hoppas att allt går vägen för er och att det inte tar för lång tid!

• michellina

Tack å detsamma!!! Många kramar!

• Anonym (nojjig)

Hallå igen! Jag bara måste meddela (med tanke på vår tidigare diskussion)att jag har plussat nu!! är i vecka 5 o om allt går vägen så ska jag ha i mars! //stor kram J

• michellina

Anonym (nojjig) skrev 2007-07-16 09:44:59 följande:

Hallå igen! Jag bara måste meddela (med tanke på vår tidigare diskussion)att jag har plussat nu!! är i vecka 5 o om allt går vägen så ska jag ha i mars! //stor kram J
    Gud va roligt! Där ser du ;)! Grattis å lycka till!!! *kramar*
Svar på tråden slidkatarr/bakteriell vaginos/illaluktande flytningar