• Deliverance

Hur få bort kattkiss lukt i lädersoffa?

Ja, som frågan lyder.
    Hur får man bort kattkisslukt från en lädersoffa?
    Min kissekatt kissade på en filt häromveckan, och det hade runnit igenom lite.
    Vi torkade bort, men när man sätter sig ner på den delen av soffan som han kissade på så luktar det kattkiss!
    Riktigt ofräscht!

Någon som vet hur man får bort det?
    Jag har försökt med disktrasa + olika medel, men det verkar inte funka..
    Känns inte sådär jättekul om det ska fortsätta lukta, med tanke på att soffan var väldigt dyr och inte är så gammal, så man har ju ingen lust att köpa ny..

• Svar på tråden Hur få bort kattkiss lukt i lädersoffa?
  • Deliverance

Det blir inte fläckar eller så då?
    Jag är lite orolig när det gäller såntdär, för det är Mamma och Pappas soffa, och jag har inte råd att lägga ut 22000:- på en ny soffjäkel om jag skulle råka förstöra den, som är typiskt mig att göra haha

• Toknorskan

Bland ut vatten og ättika og törk soffan med en trasa. Det fungerte når jag fikk besök av en hannkatt som kissade i soffan...

• 1Fnulan

Vet ni hur man får katter att sluta kissa ¨på ens trädäck? Varje morgon luktar de bara kattpiss när vi öppnar dörren

• Toknorskan
    1Fnulan skrev 2007-07-04 23:06:02 följande:
    Vet ni hur man får katter att sluta kissa ¨på ens trädäck? Varje morgon luktar de bara kattpiss när vi öppnar dörren
    Svart pepper kan fungere. Om du strör hele pepperkorn der katten kissar.
  • 1Fnulan

TACK! ska testa!! Man blir så less på de, hoppas min katt kissar hos dom.... mhohahaahha

• Toknorskan
    1Fnulan skrev 2007-07-04 23:08:36 följande:
    TACK! ska testa!! Man blir så less på de, hoppas min katt kissar hos dom.... mhohahaahha
    om du har en honkatt så kissar nok hannkatten for å markera sig. Sterilisering kan fungere om du inte vil ha kattkiss.. eller bebiser
  • 1Fnulan

Ja det är två hankatter som springer här men min katt har inget "underliv" så jag tycker att de e konstigt..

• Sussa76

åh... jag har provat med ättika och vatten, finns det inget annat? för det funkade inte på min jäkla skit-skinnsoffa... dyr va den också...

har hittat nåt medel på häromi (www.haromi.se) "odör" men har inte fått det än, nån som testat???

Svar på tråden Hur få bort kattkiss lukt i lädersoffa?