• thesmokejumper

Varför har man jämt ont i halsen bara på morgnarna??

Ja är det någon som vet varför man (iaf jag) jämt har ont i halsen på morgnarna och försvinner sne vid lunchtid. Vet att min mamma brukar ha såhär och andra oxå för den delen... Jga har ju inte alltid ont i halsen varenda morgon men kmr in i perioder.

• Svar på tråden Varför har man jämt ont i halsen bara på morgnarna??
  • SpecialK

Kan ju vara att du sovit så mycket med munnen öppen, snarkat tex, att halsen blivit torr..

• gröna hönan

Det kan vara magsyra! Jag trodde i alla år att jag var allergisk eftersom jag hade ont i halsen på morgonen. Sen fick jag vid annat tillfälle reda på att jag har bråck på övre magmunnen och kom på att det nog fanns ett samband! Jag har alltså aldrig halsbränna, sura uppstötningar ibland bara. Men jag slipper ont i halsen om jag tar typ gaviscon på kvällen.

• thesmokejumper

gröna hönan skrev 2007-07-05 09:29:42 följande:

Det kan vara magsyra! Jag trodde i alla år att jag var allergisk eftersom jag hade ont i halsen på morgonen. Sen fick jag vid annat tillfälle reda på att jag har bråck på övre magmunnen och kom på att det nog fanns ett samband! Jag har alltså aldrig halsbränna, sura uppstötningar ibland bara. Men jag slipper ont i halsen om jag tar typ gaviscon på kvällen.
    Jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv jag, kanske det är något sånt jag har då. Ska prova med gaviscon. Har du ont i halsen varenda morgon eller är det i perioder?
  • gröna hönan

Det går lite i perioder. Lite kopplat till stress är det nog. Men i princip kan det vara varje dag. Ibland vaknar jag av att jag riktigt tokhostar, då har syran kommit riktigt fel!

• thesmokejumper

Ok... När jag har i perioder så e det varenda dag. Men sen kan det gå flera veckor innan det kmr tillbaka

• maskrosen77

jag har också ont i halsen på morgonen. Men det är för att jag är kvalster och dammallergiker och det sätter sig på halsen på mig.

Det hjälper om jag byter lakan och örngott några gånger i veckan. Byter örngott väldigt ofta.

• thesmokejumper

Anne M skrev 2007-07-05 13:23:00 följande:

Du kanske snarkar?
    Nej jag snarkar inte, inte enligt sambon iaf :)
Svar på tråden Varför har man jämt ont i halsen bara på morgnarna??