• rosenlina

NOL (Ale)

Vi ska flytta till radhus,troligtvis i augusti nu! Har en pojke som föddes i december-06! Undrar om det kanske finns andra småbarnsmammor i närheten??? Skulle vara kul...känner inte till Nol så jättebra,förutom att min man är uppvuxen
    där! Södergården heter området!

Mamma till underbara Elias!!!
  • Svar på tråden NOL (Ale)
  • moneehkah

Hej och välkommen till Nol!

Monica heter jag och bor här i Nol på Lövkullevägen tillsammans med min man och vår son Gustaf (född i aug-05)
    Vi trivs jättebra. Här är lagom stort/litet och lugnt och skönt...
    Hoppas att ni kommer att trivas!
    Har du börjat packa än?

• rosenlina

Va kul at nån svara!

Har börjat slänga lite grejer som ej behövs å så. får nog börja packa me snart,när man har tid

• rosenlina

E du mammaledig fortfarande eller går din pojk på dagis?

• moneehkah

Hej!
    Gustaf började på dagis i januari då jag började jobba. Han stormtrivs så det visade ig vra ett br val. Just nu har jag sommarlov och börjar jobba igen i augusti.
    E du fortfarande mammaledig?
    Ska ni ställa er i dagiskö här i Nol?

• rosenlina

Är fortfarande mamma ledig,vill helst va det iallafall till ellias e ett å halvt år kanske!nu e han snart 7 månader.
    Har ej tänkt så långt som dagis men man borde nog det!
    Vilket dagis går gustaf på? Min svärmor jobbar på dagis kanske är det det din son går på?
    vi va en sväng i nol igår

ligger lövkullevägen långt från södergården?

• moneehkah

Hej!

Gustaf går på Änggårdens förskola, var jobbar din svärmor?
    Näe, Lövkullevägen ligger inte så långt ifrån... På andra sidan oljoberget skulle man väl lättast kunna säga.
    Vi satte upp G i kö precis på dagen från det att man fick lov. Tror att det var ett ½ år innan önskad dagisstart. Först såg det ganska osäkert ut men vi fick precis där vi ville och när vi ville så vi är helnöjda

• rosenlina

men heheh det är ju på det dagiset

• moneehkah

Så pytteliten världen är ibland...

• rosenlina

Birgitta heter min svärmor. hon har faktiskt precis sagt upp sig. hon brukar ha dem minsta barnen.pratar jämt om dem
    vet du vem hon kan vara?hon e lite rödhårig heter stridh i efternamn.

• rosenlina

Monika...visste du vem hon e?

• moneehkah

Hej!

Alltså jag och namn... Är ganska bra på att känna igen ansikten men att sedan para ihop det med namn... då blir dt knivigare. Det finns ingen Birgitta på Gustafs avd (Nyckepigan)så långt vet jag men på avd bredvid,Bambi arbetar en jättegullig "liten dam" med lite rödaktigt hår. Kan det vara hon kanske. Tråkigt att hon ska sluta om det är henne jag tänker på för hon är alltid så gullig mot min G. Vet du vad hennes avd heter? På Änggården har de ju 3 avd för lite mindre barn och 1 för de större.

• rosenlina

det måste va min svärmor du tänker på.hon jobbar på bambi kom jag på nu..hon hade köp en tröja me bambi på

• rosenlina

Undrar vilket bvc jag ska vända mig till nu sen när jag bor i nol?? vet du nåt bra nära?

• moneehkah

Förr hade vi BVC här i Nol och det var ju toppen att ha det så nära, men nu har det flyttat till Älvängen. Det ligger tillsammans med vårdcentralen där. Sen antar jag att det finns en BVC i Nödinge oxå men de brukar dela upp oss efter var vi bor. Nol brukar höra till Älvängen... Fast jag förstår inte riktigt hur de tänker alltid för när det gäller BVC och VC hör vi till Älvängen men när det gäller tandläkaren hör vi helt plötsligt till Nödinge...

Svar på tråden NOL (Ale)