• Anonym (tant?)

Illaluktande urin

Sedan en månad tillbaka så har jag otroligt illaluktande urin. Det luktar typ utedass när jag reser mig från toa! Först trodde jag att det var för att jag ätit sparris, men det borde väl inte sitta i en hel månad?!? allergimedicin har jag också funderat på, men dem har jag inte tagit på över en vecka. Ibland är urinen lite grumlig också. Jag har inga smärtor så det känns inte som UVI.
    Till saken hör att jag opererade ena njuren för tre månader sen...

• Svar på tråden Illaluktande urin
  • Anonym

prata med din läkare om det ...kan vara något med
    din opererade njure.

• Nitagirl

du ska nog kontakta vårdcentralen...dricker du mycket vätska då?

• Anonym

men om du opererade njuren för tre månader sen och nu har dessa problem, så borde du väl kontakta din läkare snarast?? Mycket bättre än att fråga på detta forum - där vi ändå bara kan sitta och spekulera1 Och även om det finns någon läkare eller syrra här, så kan de iallafall inte ställa någon diagnos på dig genom en tråd.

• Anonym (tant?)

Jag dricker normalt mycket, inte för lite. Urinen är inte mörk. Den luktar lika illa morgon som kväll.
    Varför jag skrivit tant? som signatur är för att jag tycker att det luktar som "gammal-tant-urin"...

• Moniqe1979

tycker absolut du skall prata med din läkare, tycker din beskrivning stämmer in på hur det luktade här när jag hade inflamation i min njure, hade INTE ont fören helt plötsligt och då var det akut tillstånd sa läkaren han trodde jag gått rätt länge med infektionen i kroppen.

• Anonym (tant?)

Vårdcentralen ville inte ta emot mig eftersom jag inte har ont! Jag ville bara lämna ett urinprov, men det gick minsann inte.

• Sanna83

Tycker absolut att du ska ta kontakt med en läkare!..

• idis78

Åk till akuten! Strunta i VC utan ta akuten isället.

Mamma till Elliot 060909
  • Anonym (tant?)

Jag har varit hos doktorn idag och jag hade mycket riktigt bakterier i urinen. Eftersom jag opererat njuren nyligen så fick jag penicillin. Känns bra att ha fixat det och att jag hade rätt!

• Oceansoul

Jag hade oxå samma symtom för ett par år sen och det visade sig hos gynikologen att det var en typ av katarr. De tar ett enkelt luktprov från en spatel som de har fört in i underlivet och tillsätter ngr. droppar så lukten förstärks. Lätt efetrbehandling av salva som man fick använda nån vecka, men kolla upp det så att du går och drar med det för länge.
    Lycka till!

Svar på tråden Illaluktande urin