Öland...
Ska till Öland på semester i sommar. Vad får vi inte missa att titta på? Vad finns det som är roligt för barnen (två tjejer 4 och 7 år)? Det vi bestämt är att vi ska gå på djurparken. Men vad finns det mer?
Ska till Öland på semester i sommar. Vad får vi inte missa att titta på? Vad finns det som är roligt för barnen (två tjejer 4 och 7 år)? Det vi bestämt är att vi ska gå på djurparken. Men vad finns det mer?
Näe, har inte googlat. Bara kollat www.oland.se.
Men skulle vilja ha tips från de som varit där också...
På norra Öland finns Lådbilslandet
I den södra ändan ligger Eketorp
Runt Borgholm finns Gocartbana och slottsruinen
Vi brukar besöka Öland varje sommar (men vi har undvikit djurparken) och det min dotter (nu 6 år) gillar bäst är sol. bad och glass
Djurparken och lådbilslandet är helt favoriter. Vi skall dit nästa vecka.
Fy, nu ångrar man sig lite, jag vill inte åka om det regnar, vi vill bo på stranden då vi är på öland, inte sitta inne och uggla i stugan, blir så mycket annant man måste hitta på då vädret är så dåligt. Hur känner ni?
Vi hoppas på att det blir fint väder innan vi åker den 18/7... Annars kan det bli tråkigt. Speciellt som vi ska bo i tält en natt på Öland och en natt vid High Chaparall.
Vad gör man på Öland om det regnar??? Finns det några roliga inomhusaktiviteter?
när ska ni vara på öland o vilken camping, vi åker p söndag o ska vara på saxnäs
Om det är fint väder o ni vill bada så rekommenderar jag Böda Sand som ligger uppe på Norra Öland.. När man kommer till den vita sandstranden så känns det som att komma utomlands..=)
jo tycker samma här, vi brukar åka upp dit nån gång under veckan. så himla fint ville igentligen campa där men det e rätt långt ifrån färjestadens köpcenter o borgholm så vi tog saxnäs
Ja,vad 17 gör man här om det regnar?
Finns inte så mycket inomhusaktiviteter på Öland.
Ni får köra över till Kalmar,inte så mycket att erbjuda här heller men simhallen,experimentlabbet,lasergame. Men det är mest sånna aktiviteter man har i de flesta städer.
Skitregn
Vi har haft en fin dag med sol men nu vräker det ner
Jag älskar öland har varit där fem år i rad med mina tre ungar...
du har djurparken sedan har du toppen ställen att bad o sola på
Hela ön är som en dröm tycker vi..i år hade vi inte råd att åka ner så det känns lite sorg men vi får ta det sedan nån gång.
Skulle lätt flytta dit.
Åk till de olika borgarna som finns både eketorps borg där man får uppleva livet som riddare eller åk till borgholm slott o upplev den storslagna borgen i riddarnas tid.
Där finns mycket att pyssla för barn i dinas ålder.
Drottningens o kungens slott är inte så mycket kanske för barn men de kan vara med o springa runt i trädgården..den ligger alldedes intill borgholms borg.Du kan även rida på kameler och köra gokart för små barn och stora barn o vuxna.
Öland är något annat..en annan miljö,ett himmelrike i våra ögon.
Jag har tre barn som nu är 9,13,15 alla har det haft det bra där nere och alla vill tillbaka.Lyckos dig som får åka ner till Öland.
Det spelar heller ingen roll om det regnar faktiskt...
sedan har du trollskogen o kanske åka upp till nån av fyrarna.
Vi har bott på böda och mitten av äland o södra så vi kan hela ön.Våra barn är inte heller intresserade av parken längre men det spelar ingen roll bara att få komma dit är en dröm.Vill flytta dit.
Tälta på Köpingsvik. Bra bad för barn och lite aktiviteter o affärer att kolla runt på.