• Honeydust

Hjälp mig - Doppresent

Hjäääälp!

Jag ska på dop nu på söndag! En av mina bästa vänners son ska döpas & jag vet inte vad jag ska köpa ju...
    Av nån anledning så tycker jag att det är extra svårt eftersom det är en pojke.. Jag vill ju gärna köpa något "ordentligt", & jag antar att han får massor av "Guldfynds tennprylar" från släkten!

Kan inte nån komma med en kanonidé?!? Please....

• Svar på tråden Hjälp mig - Doppresent
  • Havana

Jag fick en jättefin "prydnadssak" när vi välsignade Vår Dotter.
    Figuren och serien heter "Willowtrees".
    Är små "änglar" i trä i olika situationer.
    Själv fick jag en Mamma och Pappa som håller sitt lilla barn och tittar på det ömt tillsammans. Är fantastiskt fint, fint att ha framme oxå.
    Vet inte vart Du bor och var de olika åf i Sverige finns, här i Gbg finns figurerna i en affär som heter "Vilda änglar".
    Ett annat tips kan vara att köpa en sparbössa (ej tenn, är allergisk mot tennprylar) nå'n finare och lägga i lite 10-kronor.

• Milliemolly

Barnkammarböckerna, läragå-vagn, tavla, barnmöbler, namnbricka-smycke (se www.manolin.se), fruktträd mm........kanske svårt att hinna beställa smycket nu i sista minuten men kanske som 1-årspresent?

• Milliemolly

barbapappa har en rosa fin spargris..........lite annat än de i tenn så att säga .-)

prydnadsfigurer håller inte i längden! Det är roligare med saker som går att använda än som samlar damm i hyllan - det bara är så!

• MissB

Med risk för stavning är helt galet så uppskattade jag mycket sonens "maschett knappar" som han fick. Tjejer får ofta mycket smycke och det finns inte lika mycket till killarna, tycker jag iaf. När vi öppnade hans fina knappar tyckte jag det var en sån fin present och väl tänkt. Kan mycket väl tänka mig att härma idén nästa gång vi ska på dop.

• syster yster

Var på dop i helgen! iof för en flicka men vi hade köpt en röd barnstol!! Mycket uppskattat!! kolla på denna sidan under produkter så finns den stolen plus många andra barnstolar. Du får leta lite :)

www.jolinredning.se/

• Rosali

Presentkort, då kan dom välja själva. I en barnklädesaffär, kanske

• Honeydust

Gud, det finns ju massor med vettiga grejer!!
    Synd att man inte hinner beställa något, men man vet ju vad man kan leta efter i stan..

lillstrumpa23: Nyckelpig-fåtöljen var ju helcharmig!!

• JohannaK86

En tuff och cool grej till en liten kille är ju ett halsband med en liten fotboll på:) Eller kanske en tshirt det står "Mammas prins" eller nått sånt på? Jag har sett en jättecool pikétshirt, kommer doc inte ihåg vart. tror det va på nån märkesaffär. det är iaf en piké till bebisar som det står "my first fred perry" på, skitsöt ;)

Fick du lite tips iaf =)

• Honeydust

Tack så jättemycket!! Fotbollshalsband lät inte dumt

Hela familjen/släkten är fotbollsfreak....

• FaRieTaLe

Jag köpte en hallonbuske till min systerdotters son. Mycket uppskattat!

• emser83

sist jag var på dop gav jag bort en gunghäst i trä! med barnets namn på ena sidan och dopdatum på andra! det var fint! finns bild i mitt galleri!

Svar på tråden Hjälp mig - Doppresent