föda runt vecka 30 :/
Hur stor chans har bebisen att överleva om de föds i vecka 30/34?? är så orolig att den ska komma snart..vet inte varför...men ja ska inte ha förens i september!
Hur stor chans har bebisen att överleva om de föds i vecka 30/34?? är så orolig att den ska komma snart..vet inte varför...men ja ska inte ha förens i september!
Bebisen överlver.
överlever gör den men kommer få ligga i kuvös i några veckor... jag e en månad för tidigt född och låg 3 veckor i kuvös
är det vanligt att bebisen kan få hjärnskador om den föds så tidigt då?:(
Mina tvillingar föddes i v. 30+1 de vägde 1600g och 1765g och var 39 och 42 cm långa. de fick ligga kvar på sjukhuset i 7 veckor i början i kuvös med syrgas. Det var aldrig nåt tal om att de inte skulle överleva. Sjukvården i vårt land är så pass bra att de klarar bra mycket mer för tidigt födda barn än så!
jag e helt frisk förutom att jag har fel på ett öga men det har med att göra att mamma drack när hon väntade mig
Bebisen överlever. Chanserna efter v25-26 är stora.
Hjärnskador får barn av andra orsaker än själva "tidigheten" såsom syrebrist eller stroke i livmodern, det har alltså inte att göra med att man är för tidigt född.
tack för alla svar..känns tryggt o höra! min barnmorska kunde inte ens svara på om bebisen hade en chans o överleva efetr vecka 25!
de enda jag har hört är att bebisen kan bli lite kortare än vad den annars hade blivit men de e juh ingen fara
Min läkare sa att efter vecka 28 är chansen 95%. Min yngsta dotter föddes 32+4, så nu när jag är gravid igen så är man ju förstås lite extra orolig. Men mitt första mål är vecka 24. Sen 28, 32, 36 osv!