• Elliinn

föda runt vecka 30 :/

Hur stor chans har bebisen att överleva om de föds i vecka 30/34?? är så orolig att den ska komma snart..vet inte varför...men ja ska inte ha förens i september!

• Svar på tråden föda runt vecka 30 :/
  • Ekrlsn

överlever gör den men kommer få ligga i kuvös i några veckor... jag e en månad för tidigt född och låg 3 veckor i kuvös

• Elliinn

är det vanligt att bebisen kan få hjärnskador om den föds så tidigt då?:(

• Tinka70

Mina tvillingar föddes i v. 30+1 de vägde 1600g och 1765g och var 39 och 42 cm långa. de fick ligga kvar på sjukhuset i 7 veckor i början i kuvös med syrgas. Det var aldrig nåt tal om att de inte skulle överleva. Sjukvården i vårt land är så pass bra att de klarar bra mycket mer för tidigt födda barn än så!

• Ekrlsn

jag e helt frisk förutom att jag har fel på ett öga men det har med att göra att mamma drack när hon väntade mig

• time

Bebisen överlever. Chanserna efter v25-26 är stora.

♥ gravid v. 18 - beräknat 8 dec ♥
  • Tinka70

Hjärnskador får barn av andra orsaker än själva "tidigheten" såsom syrebrist eller stroke i livmodern, det har alltså inte att göra med att man är för tidigt född.

• Elliinn

tack för alla svar..känns tryggt o höra! min barnmorska kunde inte ens svara på om bebisen hade en chans o överleva efetr vecka 25!

• Millsan

de enda jag har hört är att bebisen kan bli lite kortare än vad den annars hade blivit men de e juh ingen fara

• LilMe

Min läkare sa att efter vecka 28 är chansen 95%. Min yngsta dotter föddes 32+4, så nu när jag är gravid igen så är man ju förstås lite extra orolig. Men mitt första mål är vecka 24. Sen 28, 32, 36 osv!

Svar på tråden föda runt vecka 30 :/