• Fräknig donna

Få igång radion på datorn? HUR?! *desperat*

Jag sitter vid min jobbdator och vill få igång radion, men det går inte!? Nu vänder jag mig till er kunniga
    Förklara för mig, som om jag va en 4 åring, tack!

Jag har försökt ladda ner windows media player och jag tror att jag gjort rätt?...Men när jag tex. går in på www.sr.se så ser jag radion och så, men den "connectar" inte så att säga..Den "buffrar" inte och håller på...det ska den väll göra?

Please hjälp mig!!

• Svar på tråden Få igång radion på datorn? HUR?! *desperat*
  • jacklin

kanske så att jobbdatorn är blokerad på sådan saker

• Haukea

Som jacklin sager. Pa endel sidor maste man trycka flera ganger pa play knappen, om det nu finns en san dar...

• Fräknig donna

Den är nog INTE blockerad för radio för alla mina kollegor kan lyssna

Något med inställningarna tror jag..Kan någon förklara var jag kan söka eller vad jag ska ha på datorn, för att få igång min radio???

Tack!

• Fräknig donna

Men det har jag ju gjort!!...flera gånger...spelar ingen roll vilken jag provar..ingen radiostation verkar fungera för mig!!
    Därför vill jag ha er dataexpertis

HUR och VAD ska finnas på min dator? behöver jag installera något mer för att få igång sk**en???
    Det är alltså något med datorn....help me!

• Fräknig donna

någon kunnig? snällllla.....

• Superior

Har samma problem som dig fast på min hemma dator fattar inte vad som är fel.

Mamma till Leon 050303
  • andersjoensson

alltså på mitt jobb är det förbjudet att streama radio ( lyssna) om alla skulle göra det skulle ingen kunna jobba med det dom ska, köp en radio

• Carrooo

Ibland kan du behöva ha flash installerat. Och ljudet på :)

• Fräknig donna

ja, självklart är ljudet på...
    och som jag skrivit förut..De andra på jobbet kan lyssna på radio, men inte jag, så det är nog inte förbjudet...Alla här på jobbet har försökt hjälpa mig..men vi får inte igång min radio..suck!

Så jag hoppas på er datakunskap!
    INGEN som vet hur jag ska kolla på datorn eller vad jag ska installera???

snälla!

• suzzit

Nog inte förbjudet? Bara för att alla andra lyssnar så är det ok att själv själa bredband.

På Volvo där jag jobbat var det fullt möjligt att lyssna men strängt förbjudet. Man fick varning om dom kom på en.
    Jag tycker nog att alla på ditt jobb som streamar skall höra med företaget om det är ok att göra det.

• Fräknig donna

men hallåå! jag VET att det är OK men det är ju inte det detta handlar om!??? suck..

Frågan är: KAN NÅGON HJÄLPA MIG att hitta felet på min dator som gör att jag inte kan lyssna på radio???

snälla hjälp...

• c0ol

är det ok så prata med eran it-support istället, om du lyder ett råd som ges här på forumet och din dator slutar fungera, vem är ansvarig för det?

• suzzit

Precis håller med c00l, om det är ok så borde ju din IT support hjälpa dig med detta och inga "lekmän" från nätet. Vem vet vilka inställningar som du får råd om att göra här och sedan har du ingen aning om hur du skall ställa tillbaks datorn igen om det är något som börjar krångla.

• Ulli

Hej.
    Jag kom inte in på någon station heller men när jag provade

http://www.radioguide.fm/internet_radio_Sweden?gclid=CL6nmp-jko0CFQbllAodzFNmkQ#

så fungerade det.

• EllaBellaBus

Här har ni en till med precis samma j**la problem Skrikandes Såååå irriterande!!! Jag undrar bara ifall det löste sig här sist?

Jag har frågat min IT-avdelning, men dom har inte riktigt tid just nu...

Tacksam för all möjlig hjälp jag kan få

Svar på tråden Få igång radion på datorn? HUR?! *desperat*