• Anonym

Gå vidare, en gång för alla?

Jag och min "pojkvän/ex" har varit tillsammans i 2 år,
    varav jag gett 90 % i vårt förhållande.
    Han har dåligt me respekt och ger mig ej va jag behöver känslomässigt, han finns sällan där för mig, när jag behöver honom..
    Jag älskar honom, Och gjorde allt för att få vara va honom livet ut. Men jag orkar inte kämpa mer. Han tror att "jag älskar dig" räcker att säga, Men inte leva upp till.
    Nu har jag kämpat med att "ändra" på honom, Med att börja visa ömsesidighet. Men det går ej så bra. Utan han vill Ordna upp saker o ting i sitt liv, och SEDAN börja om på ruta ett me mig, där vi båda ger lika mkt av oss själva.
    Men ska man egenetligen vänta? Vänta på något som kanske adlrig inträffar? 2 år har redan gått utan resultat.

Det har varit slut i några månader nu, Och jag VILL verkligen gå vidare. Vill träffa en ny där jag verkligen känner mig älskad.
    Har börjat små dejta en som jag verkligen tycker om, vi är väldigt lika i tankesätt och har kul ihop.

Men vågar jag lämna mitt gammla? vågar jag stå för mina ord, "att nu ÄR det över, Jag tar inte mer skit".
    Är så rädd att han kommer tillbaka och lovar guld & gröna skogar. Och att jag faller dit IGEN.
    Vill inte, vill verkligen inte.
    Hur står man emot sin livs kärlek? Och bågar tro på att man kan älska igen!

• Svar på tråden Gå vidare, en gång för alla?
  • Anonym (vet)

Du kommer orka och det går tyvärr inte att ändra på nån heller.
    Jag vet hur det är jag ger allt här han knappt nått.
    Han finns inte för mig känslomässigt när jag mår dåligt tex. Han kan sluta bry sig helt om det är så.
    Men jag har valt ett liv med han och jag har fått acceptera att så här är det så här funkar han.

Du har lämnat honom och du kommer orka vidare i livet.

Det är jobbigt men det går.
    Nej tro inte på honom om han kommer och lovar en massa sen, för man ändrar sig inte så lätt

• Anonym

Tack för ditt svar!
    Jag vet att man kan gå vidare, Men Jag vill kunna älska min nästa minst lika mycket, eller till och med mer.
    Och inte stanna kvar i tankar med ex,et.
    Utan att jag måste Släppa helt.
    Är livrädd för att han kommer förstöra mig känslomässigt om jag går vidare, i framtiden.

hur blir man stark att stå emot?! *suck*

Svar på tråden Gå vidare, en gång för alla?