• Cinnalinna

NUPP resultat - vad fick ni andra? lite orolig

Jag är 28 år och har precis gjort NUPP test (UL+blodprov).
    Jag fick 1:1017 för DS. Det verkar inte vara ett särskilt bra resultat om jag jämför med vad andra verkar få i min ålder. En jämngammal kompis till mig fick 1:4000.

Vad fick ni andra? Vad tror ni om mitt resultat? Är lite oroad faktiskt.

• Svar på tråden NUPP resultat - vad fick ni andra? lite orolig
  • Zemlan

Hej! Fick mitt resultat på KUB igår - 1/18.801 på DS och 1/20.000 på trisomi18/13 (!) Sjukt bra siffror trots att vårt första barn hade Trisomi 18 och dog pga detta. Men det jag ville komma till är att vi går på spec.mödravård och hon som gjorde testet är grymt duktig, en av de bästa i Sverige. Hon sa att man kan gå vidare med fvp om man får typ 1/200 om man vill. Det spelar liksom ingen roll om man får 1/4.000 eller en på 40.000 egentligen. Men är det 1/100 eller så, då kan man få börja oroa sig LITE. Men inte ens då är risken hög egentligen. Hur bred var nackspalten på er bebe? Vår var 1,6.
    OROA DIG INTE!!!!!! Och DS är ju ingen fara egentligen, de är ju hur goa som helst! Värre med trisomi 13 och 18...
    Kram o lycka till!!

• Cinnalinna

Hej, oj vilka bra siffror (vad skönt med tanke på vad ni gått igenom med ert första barn).

Nackspalten på mitt barn var också 1.6 - jag misstänker att det var något med blodprovet som försämrat siffrorna.

• jazzy

Jag är 35 år & fick 1:4300.....
    Ditt resultat är ju jättebra...tänk så här: att på 1017 st födda barn är det 1 med DS...alltså väldigt liten risk!!

Vi väntar en pojke.....
  • Cinnalinna

puffar lite - är oroad

• m1nn13

1 på 1017 är ju faktiskt en väldigt låg sannolikhet! Jag tror jag hade 1:700 eller nåt sånt och min pojke är helt ok!
    Oroa dig inte!

• Hemliga 72an

Mina siffror var 1:4160 och jag är 34 år.

• bonnieloveskim

Gjorde ett nupp test förut och med ditt resultat så skulle jag nor se det som väldigt liten chans.

Alltså, man gör en riskbedömmning, så svaret kommer alltid att antyda på en risk. Varje graviditet är en risk.
    Men de sa till mig att de ser det som så gott som omöjligt och att man inte ens erbjuds forstervattensprov med detta resultatet.

Man erbjuds fostervattenprov om man har 1:200

Så jag tycker att du behöver inte vara orolig.
    Om du känner dig orolig, ring dem eller din BM så kan de lugna ner dig.
    Fråga i så fall dina förutsättningar om du vill göra fostervattenprov. DÅ får du ju besked om inte detta gjorde dig lugn.

• MammasSötnosar

Hej!

jag är 20år & gjorde ett test när jag va gravid med min son.
    Hade ungefär samma som dig & min son är helt frisk.

Min barnmorska sa att det va väldigt bra resultat fast inte 100%.

ღLiam 060630ღ
  • Northwoman

Hej, jag fick 1 på 922 på DS och 1 på 28000 på trisomi 13/18. Jag tog mina siffror som bra siffror, särskilt då den vanliga risken för DS för oss 28-åringar är 1 på 700-ngnting, så vi hade ju båda bättre än genomsnittet!

• Vindruvan

Jag är 38 år och fick siffrorna 1/129. Vi valde att inte gå vidare med fvp, för vi ansåg att ett barn med ds är lika mycket värt som alla andra barn
    Vår lille kille föddes i maj och är hur frisk som helst

Svar på tråden NUPP resultat - vad fick ni andra? lite orolig