• Kamel

Färdiggrillade revbensspjäll, ok att äta?

Hej!

Har precis mumsat i mig färdiggrillade revbensspjäll från Coop när sambon säger att vad ovanligt att du äter när köttet är rosa, du vill ju alltid ha helt "bränt" kött. Fick lite panik då med tanke på att jag är i vecka 16, kan det vara farligt med tanke på bakterier och sådant??? Hade inte en tanke på det innan och lade inte stor vikt vid att köttet var lite rosafärgat, jag min dummer tänkte att det var marinaden som färgade

Ngn som vet?

Tack på förhand!

/C

• Svar på tråden Färdiggrillade revbensspjäll, ok att äta?
  • bluebride

jag tror inte det är någon fara

• axelsmamma

Nej det är absolut ingen fara!

• Kamel

Puuuhh, då andas jag ut nu då! Tack så mkt för era svar

• bluebride

njut av dina revbensspjäll, de är så goda

• Lejonelle

Tror säkert att det inte är någon fara. Nästa gång, om du vill helgardera dig, så kan du lägga dom i en kastrull med lite vatten och koka en stund. Värmer du upp dom ordentligt dör ev bakterier, men som sagt, tror inte alls du behöver oroa dig den här gången. Och visst är det gott!!!

• Kamel

Lejonelle: Det är ju ett bra tips men det tråkiga med det är ju att då försvinner den superba marinaden och det är ju nästan den som är gottigast

• Mamasita 07

Jag har varit sugen på det hur länge som helst....ska köpa det imorn *muuums* det bästa man kan göra är att man grillar den lite till hemma typ lägga den i ugnen en stund för att se sen fall den rosafärgen försvinner. Men jag tror ändå inte att det är någon fara eftersom den är ju ändå grillad....

*Mitt Lilla Hjärta * BF 25/8-07 Vi ska Få en pojke =)
Svar på tråden Färdiggrillade revbensspjäll, ok att äta?