• MALIN2

måste man ha vitt när man gifter sig???

eller spelar det ingen roll?? FÅR man gifta sig i svart om man vill det?? någon som vet

• Svar på tråden måste man ha vitt när man gifter sig???
  • Laire

Du får gifta dig i vad du vill!

Jag gifte mig i byxor, svrta t o m.

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • Prisssan

Jag hade en röd, skitläcker klänning.

Lycka är ett val..
  • Nyfiken gul

du får gifta dig i badmössa o maxitrosor om du vill - det finns inga regler..

• Xarisma

Neh, är ju en gammal tradition att man gifte sig i vitt om man var oskuld så för min del blir det väl kolsvart haha

• getingmidja

Förr i tiden gifte man sig i svart, det var en högtidsfärg.
    Har varit på bröllop där bruden har burit röd brudklänning, och i helgen ska vi på bröllop där bruden bär lila klänning.
    Så, nog lär svart gå bra!

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Snirkel

Egentligen får man bara gifta sig i vitt om man är oskuld men vem bryr sig? Man får gifta sig naken om man vill.

• Katta86

Inte i kykan heller? Känns inte som att de skulle bli så glada om man kom i den utstyrseln!

Nyfiken gul skrev 2007-07-05 16:02:27 följande:
    du får gifta dig i badmössa o maxitrosor om du vill - det finns inga regler..
    ♥Jag ska få en son den 24 augusti!! V. 33!!♥
  • pyretina

Jag hade på mig en grå klänning med svart mönster...

(¯`°?.¸ ღ♥ Keiron ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ros72

Inget speciellt klädtvång. Men har du äldre släktingar som kanske förväntar sig att det ska vara vitt, med slöja samt brudkrona.

• Haukea

Nej det tycker jag inte. Rott, vitt, blatt, gra, eller rosa ar lika fint tycker jag. Sjalvklart kan man ha andra farger ocksa, det ar ju ens eget brollop.

• Lucian Caesar

har själv hittat en jättefin svart brudklänning med diamanter.. om jag nu skulle gifta mig nån gång =)
    man gifter sig i den färgen man trivs i!!!!

• Videkorgen

Lite som Xarisma skrev - om man gifter sig i kyrkan och har en annan färg än vit så skulle nog jag (vääääääääldigt gammeldags, jag vet) tänka att du haft många karlar innan, eller varit gift en gång förut.

Man "får" (gammeldags igen) bara gifta sig i vitt den första gången man gifter sig, därför tänker jag lite så.

• sweetpea

Jag gifter mig i guldigt olivgrönt. Min bästa kompis i klarrött. Allt går!

• Teskedsmamman

Jag gifte mig för andra gången för 5 år sedan och då kändes vitt förbrukat på nåt sätt, så det blev svagt champagnefärgat.

Här har en gammal bekant en massa olika, bl a svarta brudklänningar:
    www.gamman.se/index_svartbrud.asp

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 38
  • Nyfiken gul

O by the way - det går utmärkt att ha slöja o krona även fast man har en annan färg på klänningen...

Tänk på alla som gifter sig med medeltidstema, fantasyinspirerat osv - då är ju inte klänningarna vita precis... men dom har ändå slöja o krona...

• SatuSv

om jag nånsin gifter mig så ska jag ha en brudklänning i svart eller röd

Svar på tråden måste man ha vitt när man gifter sig???