• Jonna S
    Äldre 5 Jul 17:06
    9779 visningar
    9 svar
    9
    9779

    Patient hos Dr Nie?

    Någon som gått/går hos Dr Nie på Stora Essingen. Hur gammal är du? Vad har du fått för resultat på dina behandlingar? Hur många gånger fick du gå innan du blev gravid? Hur lång tid tog det att bli gravid efter akupunkturen?

    Är 42 själv och har varit där sista gången idag efter sju dagars intensivt stickande och ätande av äggliknande "lakritskola". Återstår att se om en dryg vecka om vi lyckades. Vore kul att höra andras berättelser!

  • Svar på tråden Patient hos Dr Nie?
  • plussi­s
    Äldre 10 Jul 12:50
    #1

    Hej Jonna S! Jag har själv aldrig varit hos Dr Nie men hört att hon ska vara bra. En vän var hos henne för sina ryggproblem och känner sig bra nu. Och en kompis till henne kunde inte få barn men lyckades med lite av dr Nies hjälp. 


    Jag har själv svårt att bli gravid och funderar starkt på att kontakta Dr Nie. Vet att det tar lång tid innan man får träffa henne, men förstår inte om det gäller när man är där eller om det är lång vänte tid innan man får komma dit. Du verkar ha mer erfarenhet. Kan du berätta?Flört 

  • broken­heart8­7
    Äldre 10 Jul 12:57
    #2

    hej hej , tänkte fråga vad det kostar att gå hos henne???

  • Jonna S
    Äldre 10 Jul 13:06
    #3

    Hej tjejer,

    Jag har lagt den här tråden på två ställen för att jag inte hade ordning på var den skulle vara. Här är den andra där vi kommit en liten bit med 6 svar eller nåt...
    www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22487396.html

    Så finns det en annan tråd också under "Behandlingar" som heter Akupunktur och kinesisk örtmedicin eller nåt liknande. www.familjeliv.se/Forum-7-125/m22065827.html Därifrån har jag klippt detta som jag skrev för några dagar sedan:

    "Finessan: Jag har idag slutat min första omgång hos Dr Nie. Sju dagar i rad har jag åkt dit och fått akupunktur, massage och naturmedicin som ska stärka min livmoder pga flera ma.

    Visst kan det ta flera timmar att få hjälp, men Dr Nie vill hjälpa många människor och är man tillräckligt svensk (som jag) så kan det vara oerhört frustrerande att inte få komma in halv 11 om man har tid då. Utan kanske vänta i ett par timmar när det är som störst tryck på mottagningen. Är man bara lite förberedd med frukt, (ät innan!), och en bra bok så blir det en paus i vardagen då man måste koppla av. För vad ska man annars göra?

    Och ja, man ligger på rad, två "flickor" eller "pojkar" i varje bås med draperier emellan. Eller så hamnar man i ett rum där det finns fyra britsar och ett par badenbaden-stolar. Allt för att hon ska kunna hjälpa så många som möjligt.

    Det stämmer också att första konsultationen kostar 150 kronor. Då kollar hon blodtryck, puls och ställer frågor. Hon håller också ett par fingrar över handlederna för att kolla av de sex banorna som går där. Jag fick även räcka ut tungan och hon sa att jag är svag för sötsaker vilket stämmer alldeles för bra. Hon kunde se på tungan att jag har en leverpåverkan pga av sötsakerna.

    Ska du gå dit för att bli gravid bör du komma första dagen på mensen. Ringer du senare måste du vänta till nästa månad. Och vill du ha behandling med nålar samma dag så säg bara till. Angående naturmedicin så fick jag med mig ett litet vitt, vaxat ägg ( i storlek av en pingisboll) med en svart kolaklutt i varje dag, som ska stärka livmodern så att fostret stannar kvar. (Har fyra MA i bagaget.)

    Nu återstår mycket kärlek med min sambo och en veckas väntan innan vi får se om det funkar för oss.

    Jag tycker absolut att du ska ge dig själv chansen till detta, även om jag anar en viss skepsis. Berättar du bara alla dina besvär så fixar hon både det ena och det andra med sina magiska nålar. Ta med kontanter för hon tar inte kort. Och se till att du har 7 dagar fria i kalendern då du kan gå dit. Avbrott i behandlingen accepteras inte för det gör ingen nytta då. Lycka till!"

  • Jonna S
    Äldre 10 Jul 13:07
    #4

    Brokenheart: 150 kr för första konsultationen - därefetr 250/gång + kostnad för örtmedicin. Jag betalade 278 för varje besök i 7 dagar, inkl medicin.

  • plussi­s
    Äldre 10 Jul 13:56
    #5

    Tack så mycket Jonna för informationen! Nu vet jag på ett ungefär hur det är. Funderar att ta kontakt med Dr Nie i augusti.

  • Kelso
    Äldre 24 Jul 06:38
    #6

    någon som vet om det finns någon liknande kvinna eller man som dr nie i göteborg?

  • Äldre 24 Jul 13:18
    #7

    Kelso! Det undrar jag med..fast allra helst i området Jönköping-Falköping..

  • julia6
    Äldre 25 Jul 22:03
    #8
    -1

    Varit patient, men tyckte inte om den långa väntetiden och en gång tror jag faktiskt att hon glömde bort mig för jag fick ropa på hjälp. Jag provade sedan en annan och vi lyckades med hennes hjälp. Visst det kostar mer där, men för att gå till dr nie fick jag vara ledig från arbetet och då blev det ju dyrare hos henne./J

  • Äldre 18 Jan 18:31
    #9

    Började hos dr. Nie år 2000 på rekommendation av en god vän. Hade haft problem med parodontit i ca 25 år och undergått allt vad västerländsk medicin hade att erbjuda. Stod nu inför accepterandet av tandlossning. Nej. Vägrar. 
    Tanken på nålar var inte lockande men, alternativen var inga.
    Efter tre månaders behandling hos dr. Nie löd expertens utlåtande som följer: visst kan man se att du har haft parodontit men nu har du det inte men eftersom tandbenet är angripet pga av detta får du räkna med att tappa "den" tanden inom tio år. 
    Detta är alltså 16 år sedan. Har fortfarande alla tänder i behåll och ingen är lös! Jag kan bara säga att, dr. Nie är inte en miracle worker hon helt enkelt vet vad hon gör. Och detta ska tilläggas, tror hon sig inte kunna hjälpa dig säger hon det. Detta gör henne unik i vår prestationsinriktade hälso/sjukvårdskultur.

Svar på tråden Patient hos Dr Nie?