• Anonym

*det svider i slidan efter samlag, någon som

det svider i slidan efter samlag, någon som vet vad detta kan bero på?

• Svar på tråden *det svider i slidan efter samlag, någon som
  • Maggi74

Kanske har början till svamp...??? Hade jag varit dig så hade jag nog gått till en gynekolog och tagit några prover..... Inte kul, det där..... har själv haft svamp nyligen......AJ!!!!

Lycka till!!!

• Persikan

Kan vara svamp eller kanske slidkatarr, vilket inte är skönt. Gå till gyn och kolla så att det inte blir värre. De flesta problem är lätta att råda bot på.

Lycka till!

• luckyme

jag hade svamp och det var exakt så som du beskriver! Ursäkta frågan med finns det spår av något vitt på din man direkt efter? Är det det så har du svamp! Pevaryl invärtes salva är jättebra och naturell yoghurt om du har det hemma, dränkt i en tampong. Det kan döva för ett tag!

• Rosita

Tänk på att svamp inte skall behandlas upprepade gånger med salvor som tex Pevaryl, för det sliter hårt på slemhinnorna (bland annat så jag fick min vestibulit). Men en eller två gånger är ingen fara.

• Anonym

Det behöver ju inta vara svamp men kan va det..
    ibland svider det efter sex för när man har samlag så kan det uppstå sprickor vid urinrörsmynningen men då borde det svida när du kissar också..

• Anonym

För mig sved det som sjutton under den period som jag och min kille hade sex tre ggr om dagen under tre veckor!!

• luckyme

Ja, jag vet inte. Men jag blev mycket bättre av pevaryl. Jag visste inte att det kan bli vestibulit av det.
    Kolla med en gynekolog så har han nog svar på det!

• Anonym

hejsan!
    jag har också det problemet att det svider när vi har sex..
    det har varit så ett tag nu, vilket har gjort att vi inte har sex så ofta, för att jag känner att ja inte vill..

om det svider för att man har sprickor, kan man göra något åt det?

• Majsan72

Kanske slarvar ni med förspelet och har lite för bråttom. Ta god tid på dig att bli upphetsad, och skaffa gärna en tub gllidmedel bara för kul. Vestibulit verkar inte vare en så kul historia. Kram/Majsan

• Anonym

vi har väl bra förspel tycker jag..
    glidmedel känns inte bra.. har inte testat, men jag vet inte om ja vill kleta massa annat där..

får väl testa längre förspel nästa gång :)

• Anonym

använd massor utav glidmedel..det funkar bra..du kanske har torra slemhinnor?

• Anonym

vet inte om ja har torra slemhinnor, vad gör man isåfall då?

• Anonym

Finns inte mycket o göra men tänk på att ha ett långt förspel o använda glidmedel om det behövs..
    Du kan också köpa aco intim creme o smörja slemhinnorna med..finns att köpa på apoteket den rosa serien..
    jag har lite sköra slemhinnor men jag ammar så det e därför..ammar du?

• Anonym

tänk på att inte tvätta underlivet med tvål det torkar ut..använd bara vatten men du kan köpa intim tål eller olja på apoteket..

• Anonym

nej ja ammar inte, har inte några barn *ledsen*
    blir aldrig gravid..
    men men..

ska testa aco intim, har den hemma..

Svar på tråden *det svider i slidan efter samlag, någon som