• micra

kattförsäkring

Hej...jag har två bondkatter ....

behöver man en försäkring på innekatter..

har du försäkring på dina katter..

vad kostar det per år och vilket bolag....

• Svar på tråden kattförsäkring
  • Lalja

Jag har Agria som försäkring på mina innekatter...
    Tycker det är bra att dom är försäkrade även om dom är inne för det mesta, dom kan ju bli sjuka ändå.
    Den kostar 651:- per år.

• tezz840

jag har ingen försäkring på mina. Har 2 innekatter, som aldrig får gå ut... (va hemskt det låter föressten)
    Hade jag haft utekatter så hade jag nog haft det.

• Vickan I

Jag hade mina innekatter försäkrade..som tur är.

Den ena fröken fick tumörer i ljuvret och utan försäkring vet jag inte hur vi hade haft råd att betala för operationer osv. När hon blev gammal sedan så fick hon problem med urinsten som krävde många veterinärbesök så även innekatter kan vara bra att ha försäkrade.

• Ung Mamma

Jag har 2 vanliga "huskatter", dom brukar gå ut i koppel ibland men annars är dom inne. Har ingen försäkring på dom ännu.

`v´ Bebis 15/11 2007 `v´
  • Sarge

Jag har försäkring på mina innekatter.
    Även innekatter blir sjuka eller råkar ut för saker!

Min ena kisse svalde ett långt & kraftigt snöre när hon var ett år gammal.....eftersom det var superakut & dessutom storhelg så slutade räkningen på 17.000:- men tack vare försäkringen kostade det oss bara 4.000:-
    Hade vi inte haft försäkringen hade vi varit tvugna att avliva henne & DET beslutet hade jag INTE velat ta!

En annan av våra katter drabbades av leverproblem & insjuknade snabbt. Henne fick vi tyvärr avliva för där kunde man inte hjälpa henne, men hade vi inte haft försökring på henne hade vi varit tvungna att låna pengar för hennes räkning landade på runt 12.000:- å vi behövde bara betala 3000:- om jag minns rätt.

Så: JA det är värt varenda krona att försäkra sina katter!

• Fru U

Man bör ha försäkring på alla sina djur då kostnaderna om någonting händer kan blir flera tusentals kronor.

Något som man ofta inte tänker på är att det är när djuren blir äldre som de brukar bli sjuka och kanske då man mest har nytta av försäkringen men det är i princip omöjligt att teckna en ny försäkring på ett gammalt djur (katt)

Jag har sveland och folksam till mina katter. Föredrar sveland då jag av olika skäl inte gillar folksam alls (men eftersom katterna är gamla så får jag ha kvar deras försäkringar i folksam men jag tar inga nya där)

Live and let live
  • micra

tack för svaren
    ska tänka hur jag ska göra nu...

ha en trevlig kväll

• Emab

Klart innekatter behöver försäkring! Min brors katt trillade ut från våning 8 och klarade sig , men behövde ligga på sjukhus i 3 veckor. Det hade han aldrig haft råd med om han inte haft försäkring. Min ena katt blev sjuk och då var vi tvungna att ta en massa prover och det är väldigt dyrt...

Om du älskar ditt djur är det inte mycket pengar!

• svarta

Har två innekatter som naturligtvis är försäkrade. Har utnyttjat försäkringen en gång, vilket sparade mig drygt 10000 kr. Innekatter kan ju också bli sjuka. Har Agria och är mycket nöjd med dom.

• Johanna hv

Jag har 4 huskatter och har agria bas tror jag,katterna kostar cirka 30 kr st i månaden.

Det är vär de om dom skulle bli sjuka

• Lokatt

Jag tycker du behöver det, ja. Jag har det på alla mina tre innekatter.
    Om du har jätte mycket pengar och kln klara av en ev. hög vet. kostnad behöver du ju inte försäkring iof. Men tänk på att en vet. räkning jätte lätt överstiger 10 000kr!
    Det är ju inte endast utomhus katten kan bli skadad. Och för alla sjukdomar spelar det ju ingen roll om de är inne eller ute katter.
    Tex. sveland är lite billigare än agria som är ganska dyra. Och man kan få det på autogiro varje månad. då blir det inte en så stor månadskostnad.

• skorpionen80

Självkalrt! Även innekatter kan bli sjuka eller skada sig. De kan bryta ben osv och få samma sjukdomar som utekatter. Man drar ju in en del med bla skorna.

Vi har försäkrat våra i Agria. Det är rätt bra med Agria att man kan själv välja nivå på självrisk och så. Vet inte om andra bolag också har det så.

• Rheannon

Vi har Agria på våra två innekatter.

Ja, jag tycker absolut att du ska ha en försäkring på dina innekatter.

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
  • Minikatt

Bara för att katten bara är inne betyder ju inte det att den aldrig blir sjuk!

Så självklart har vi vår innekatt försäkrad. I Agria, kostar ca 50 kr / månad.

• Majsan70

behöver man en försäkring på innekatter..
    -JA, det behöver man eftersom även de kan bli sjuka eller skada sig.

har du försäkring på dina katter..
    -Självklart är våra katter försäkrade.

vad kostar det per år och vilket bolag....
    -Våra kostar runt 16-1700 per år i AGRIA, men då är de fullförsäkrade plus att vi har avel samt livförsäkring på dem.

• Vi önskar

har två innekatter som är försärkrade i folksam, betalar 430 per år och katt. var guld värt när min ena katt fick en infektion. så skaffa försäkring!

• emmies
    tezz840 skrev 2007-07-05 18:48:58 följande:
    jag har ingen försäkring på mina. Har 2 innekatter, som aldrig får gå ut... (va hemskt det låter föressten)Hade jag haft utekatter så hade jag nog haft det.
    så resonerade jag med min första katt (en innekatt) men hon blev akut kräksjuk..  hon hade ätit tråd, så vi tog henne till vetrenären där hon var inne på observation 2 dygn.. förmodligen hade det trasslat sig i tarmarna och dem ville röntka och ev operera henne, vilket skulle kosta uppemot tiotusentals kr bara för att vi inte hade någon försäkring.
    så vi fick avliva henne.. hon blev 8 månader gammalGråter

våra nuvarande katter är försäkrade! tråkigt sätt att behöva erfara att en försäkring är nödvändig oavsett om det är en ute eller innekatt. // emmie
    better late than never....
  • emmies

vill tillägga att räkningen hos vetrenären (blå stjärnan) slutade på 3500 kr och då fick vi ju inte med henne hem

våra katter är försäkrade i sveland och det kostan oss dryga 100 lappen per månad för båda två // emmie igen

better late than never....
  • Powerwoman

Jag betalar ca 2600 kr / år för mina 3 katter, hos agria.

Men då har 2 av dem livförsäkring för 18 000 kr var och det drar ju upp priset.

Jag tycker absolut att du ska försäkra katterna, de kan bli hjärt eller njursjuka, skada sig osv, och det är inte roligt att behöva avliva sin kisse bara för att man inte har råd med operationer & behandling...

• Rickeby

Självklart ska även innekatter vara försäkrade! De faror som härjar för utekatter finns ju inte med innekatten tar ju ut sin energi på andra aktiviteter och kan som många skrivit här redan, likväl bli sjuka eller hamna i trubbel inomhus.
    Hade en innekatt (cornish rex) som fick gå ut på vår,sommar och höst hon blev sjuk i januari och efter många dyra tester konstaterades att hon hade en cancer som inte gick att behandla så hon fick somna in
    Nu har jag hennes son kvar och han är ute mest hela tiden och försäkrad såklart.
    Har alla mina djur i If nu och tycker det är det bästa och trevligaste försäkringsbolaget att ha och göra med. Kostar ca 400 kr per år, kommer inte ihåg exakta beloppet, då har jag ingen livförsäkring.

Svar på tråden kattförsäkring