• niwi

Ni som opererat bort polyper i livmodern och blivit gravida?

Hej tjejer....Jag har en liten fråga till er som blivit gravida efter er operation av polyper. Jag har fått dubbla budskap....2 läkare plus en del här på FL säger att polyper i livmodern fungerar som en polyp och är en STOR anledning till att det tar en sån himlans lång tid att bli gravid och att efter det att man opererat sig bli gravid mycket lä'ttare . Sen har jag en annan sida från en annan person som säger sig ha jobbat så länge inom gynekologin att hon säger att det hon berättat är det som är sant. Det den andra säger är att det INTE är något hinder att bli gravid för det är ju en del av en själv som växer ut (alltså slemhinnan) och att det inte behöver öka chanserna att bli gravid om man tar bort dom,,,MEN HALLÅ....det ökar väl för i hela friden visst chanserna eller????? Har inga andra fel....vi båda är kärnfriska...hoppas ni förstått vad jag menar. Vad stämmer? Är det inte så att det är en stor anledning till varför man inte blir gravid, att man har polyper i vägen. Eller är det så som hon säger...att det inte är en anledning till varför jag inte blir gravid?? HJÄLP MIG

Svar på tråden Ni som opererat bort polyper i livmodern och blivit gravida?