• neoaliya

ont i magen av gröt?

Hej. Har börjat ge min tjej som nu är 4 månader gröt. Sempers från 4 mån. (den gula förpackningen, kommer ej ihåg vad den heter). Från början (för ca två veckor den) så gav jag ju bara lite grand, men nu äter hon en portion och gillar det, men senaste dagarna så har hon ca en till två timmar efter gröten skrikit helt hysteriskt. Börjar tro att det är gröten? Nån annan som haft det så? Vad ska man pröva för annan gröt som är skonsammare. Hon får NAN 2 som ersättning annars.

• Svar på tråden ont i magen av gröt?
  • UnderbaraSöner

mkt möjligt..tycker personlgen du ska lägga ner maten ett tag..

• Tatta

Jag ger också hel portion gröt, men utan problem. Har du testat att ge lite plommonpuré till? De kan bli lite hårda i magen av den nya maten.

• neoaliya
    Tatta skrev 2007-07-05 21:14:14 följande:
    Jag ger också hel portion gröt, men utan problem. Har du testat att ge lite plommonpuré till? De kan bli lite hårda i magen av den nya maten.
    Ja, jag ger messmör för det har funkat super till dom andra så jag fortsätter med det. Hon bajsar bra en gång om dagen så hon är inte förstoppad utan mer att hon kanske får magknip av gröten?
  • neoaliya
    UnderbaraSöner skrev 2007-07-05 21:12:44 följande:
    mkt möjligt..tycker personlgen du ska lägga ner maten ett tag..
    Ska jag inte ge henne gröt? Varför? Har börjat ge gröt till mina andra när dom var 4 månader.
  • neoaliya

Ingen mer som kan hjälpa mig lite?

• Lilla Skrot

Min son klarar inte heller den färdiga gröten. Jag provade vid 4 månader och sen gjorde jag ett uppehåll för att sen prova igen vid 6 månader. Han får jätteont imagen, gaser och diarré. På BVC tror de att han reagerar mot mjölken i den färdiga gröten. Han får istället äta vanlig havregrynsgröt.

• neoaliya
    Lilla Skrot skrev 2007-07-05 21:48:18 följande:
    Min son klarar inte heller den färdiga gröten. Jag provade vid 4 månader och sen gjorde jag ett uppehåll för att sen prova igen vid 6 månader. Han får jätteont imagen, gaser och diarré. På BVC tror de att han reagerar mot mjölken i den färdiga gröten. Han får istället äta vanlig havregrynsgröt.
    Ok, då kanske jag ska pröva en annan gröt då.
  • Begga

Min lillkille hanterade inte havregröt, fick starta med hirsegröt och senn risgröt. För mycket fibrar helt enkelt.

• neoaliya
    Begga skrev 2007-07-05 21:58:24 följande:
    Min lillkille hanterade inte havregröt, fick starta med hirsegröt och senn risgröt. För mycket fibrar helt enkelt.
    Vad är det för gröt? Vart kan man köpa den?
  • Begga

Hirse går att köpa i affären och lagas till gröt, precis som havre. Vissa hälsokostaffärar (oxå online) säljer färdiga, smaksatta barngrötar av hirse. Länk för info:
    www.menyse.com/action/subProductGroup

Risgrötar säljs som smaksatta barngrötar av tex Semper.

Än i dag får H ont i magen av grovt bröd, dom flesta är jo fiberberikade. Han är 2 snart.

Svar på tråden ont i magen av gröt?