• Vivs

Frågor till mina-vänner-bok!

När jag ska döpa min dotter i september har jag tänkt göra en egen mina-vänner-bok i stället för att ha en gästbok. Någon som har förslag på frågor att ha med i boken? De ska såklart ha med dopbarnet att göra, typ "vilket var ditt första minne av Jennifer" osv.

• Svar på tråden Frågor till mina-vänner-bok!
  • Jenny26

När såg du mig för första gången?
    Vem tyckte du att jag liknade?

• Vivs

Kimsivimsi - jag har kommit på en ny idé nu! Har gjort A4-sidor med frågor som jag ska lägga vid varje tallrik på borden. Och en penna på varje plats. Alla får fylla i pappret och lämna till mig sen så sätter jag ihop det efteråt till en liten bok till min dotter. Tänkte att annars kanske folk smiter från att fylla i

Just det, ska lägga ut engångskameror också så alla ska ta en bild på sig, de ska jag klistra på det ifyllda pappret sen!

Om du vill se pappret med frågorna kan jag lägga ut det i mitt galleri..

• Vivs

Ok, nu är det fixat! Kolla i mitt galleri, hoppas du ser vad det står! Ska skriva ut det på fina papper som jag ska köpa på Panduro.

• vildamamma

vivs.. din ide snor jag.
    men hur sätter man ihop t en stabil bok?
    kan tänka mig någon enkel pärm som man klär..

• Vivs

vildamamma- ja precis nåt sånt har jag tänkt göra! En liten pärm som man klär in i nåt fint tyg eller papper. Vi kommer ha 60 gäster ungefär så den fylls nog tror jag!

• vildamamma

jag har ju en scrapbok bok hemma =)som är klädd i rött tyg och en "ficka" i plast där man kan skriva i vad det innehåller osv.sen är det plastfickor i som man kan sätat i de skrivna papprerna, dikt som lästs upp, lite foto å sånt från dopet. kom den boken äntligen till nytta, efter att planerat vad jag skall göra m den, men inte kommit t skott.....

Svar på tråden Frågor till mina-vänner-bok!