• Mollymajs

Fyllning 1 års tårta??

Hej!! Jag ska göra en 1 års tårta på lördag och behöver tips på enkel tårta. Ska va vanlig tårtbotten. Inte banan eller jordgubbar på då ja gjort det redan. Vi är 4 vuxna och två 1 åringar som ska äta. Ville först göra vanlig prinsess men är ju så mkt grädde på dom kasnke nån som har tips på annan.

• Svar på tråden Fyllning 1 års tårta??
  • Tovas Mamma

mousse av nått slag, det älskar min dotter...

Typ chokldmousse & apenlinmousse eller nått...

• April Mamma

Chokladpudding på det ena och vaniljsås på den andra..sedan grädde med riven choklad, kivad kiwi på sidorna

• Frantic

Det finns väl massor av frukt och bär man kan välja. Gör den inte så söt, det finns ingen anledning att hålla på och mula i en ett-åring marsipan och vaniljkräm. Håll dig till frukt och bär. Barnet förstår ändå inte konceptet ålder eller födelsedagar så antingen gör du en sockertårta till de vuxna om de prompt vill snaska prinsesstårta. Eller en barnvänlig variant för barnets skull. Det kan ju bli gott det med.

• Tess76

Passionsfruktfromage (finns pulver i affären) på ett lager och hallon blandat med vispad grädde på ett lager.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Tovas Mamma

Åh, jag kom på en jätte god fyllning nu när FRANTIC sa inte för söt...

Ta Kesella vanilj & blanda med hallon...

...godast är det på marängbotten, men det funkar på vanlig oxå.

Ha lite hallon uppe på...

*mums*

• Mollymajs

Glömde klart skriv att den inte ska va söt.. Nån frukt av nåt slag eller pure i. Men hjärnan är totalt slut efter två nätters jobbande. ingen choklad så ja inte tycker en 1 åring ska äta det. men tack ändå.

• Mollymajs

Inte nötter till vår 1 åring ifall hon är allergisk. Vet ju inte det. Men verkade god så värd o prova en annan gång

Nån som har länken till tårt tråden??

• Laire

Kan mycket varmt rekomendera följande:

JFL:s bloggar
    Fyllda med både enkla och avancerade smaskiga recept. Bloggen "Att fylla tårtor" innehåller alla recept på fyllningar.
    www.familjeliv.se/hem/jfl/blogg.php

Tårttråden:
    Här diskuteras det tårtor hela dagarna, finns mycket tips på dekorationer och tekniker.
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20061157.html

Tårttrådens bildtråd:
    Här samlar vi bilder på de tårtor vi gör, alla kommentarer ska dock postas i tårttråden!
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m20111125.html

Taxens
    FL-medlemmen Pannkakans hemsida där hon samlat länkar till FL:s tårtor sorterade efter kategori.
    www.taxens.se/fla.htm

Många som yttrar sig har ingen egen mening, bara motsatsen till andras.
  • JossanPossan

Jag gjorde i första lagret mosad banan och i andra lagret marsankräm.
    Det blir jätte gott. Pyttelite grädde ovanpå och mycket färskt frukt i skivor.
    Ser god ut och är ännu godare.
    Lycka till och grattis i förskott ?

• VB78

man kan ju väldigt enkelt blanda fruktpure (som man ger dom som mellanmål) med vispad grädde så har du barnvänligmousse
    eller iallafall inte onödigt socker men kanske onödigt fet
    vet inte hur det blir med dom grädde som har lågfetthalt har provat mellangrädde o det blev ganska bra men man får vispa länge för att den ska bli hård ställde den i kylen 1 timme innan jag blandade i puren(fick för mig att det skulle bli bra då)
    Är det kalas så är det!

Svar på tråden Fyllning 1 års tårta??