• Fru Gustavsson

Doppvärmare- välling & burkmat?

Hör ju själv att frågan låter lite småkul, men jag undrar på fullaste allvar, ifall doppvärmare fungerar att värma färdig välling och barnmat på burk med, eller om det är för tjock konsistens på detta?
    Tänk så praktiskt om det faktiskt fungerar att sticka ner DV:n rakt i burken och tjofräs, så var maten varm och klar...
    Ngn som testat?

• Svar på tråden Doppvärmare- välling & burkmat?
  • MymlanB

jepp! funkar fint - jag har testat
    men lite svårt med mat eftersom mängden är lite lite
    men det är bara att blanda runt

tycker inte att frågan var konstig alls... men det är kanske jag som är konstig eftersom jag redan provat...!

• Fru Gustavsson
    MymlanB skrev 2007-07-06 15:47:58 följande:
    jepp! funkar fint - jag har testatmen lite svårt med mat eftersom mängden är lite litemen det är bara att blanda runttycker inte att frågan var konstig alls... men det är kanske jag som är konstig eftersom jag redan provat...!
    Åh, så bra att någon redan testat!*skriver upp doppvärmare på listan* Hur länge tog det att värma maten, och lägger man det på en tallrik, eller måste det vara ngt specialkärl man värmer i? Hade aldrig hört talas om detta innan, och är helt förundrad! En sån fiffig sak, man slipper jaga micro på resorna, och tar så mkt mindre plats än tekokare/flaskvärmare!
    Har du värmt färdig välling med? Tänker på tetraförpackningarna man kan köpa? Berätta mer!!
    /Doppvärmar-fantast
  • MymlanB

Jag hade en typ "plåttallrik", som jag köpte på överskottsbolaget för 5 spänn typ... där på lade jag maten (vanlig barnmat) och sedan satte jag i doppvärmaren och lät den bli varm och värma maten och jag blandade runt lite då och då- tallriken blev också lite varm och hjälpte leda värmen liksom... Jag skulle tro att en liten metallkopp vore ännu bättre eftersom då blir inte ytan lika stor om du förstår vad jag menar - gärna en som är lite större än doppvärmaren bara.
    Sedan värmde jag ersättning - både med vatten och färdigblandad. FUnkar skitbra. (min son äter inte välling men det borde ju vara samma) Vet inte hur det funkar med plasttallrik eller vanlig tallrik - har inte provat det - men jag skulle tro att om du får ner den i vällingflaskan (om du har en wideneck) - så funkar det lika bra. Den blir inte så himla varm...men som sagt detta har jag inte provat.

Det tar en liten stund 4-5 minuter kanske att värma upp ,,,beroende på mängd såklart. Vi hade den på hotellrummet när vi var bortresta - asbra

häls
    Mymlan (mångårig doppvärmarfantast sedan flertalet backpackerturer kors och tvärs - oumbärlig liten manick!)

• Fru Gustavsson

Från ena doppfantasten till den andra: Tusen stora tack! Här ska doppvärmas!!!

Svar på tråden Doppvärmare- välling & burkmat?