• Anonym (Pluffsig)

Känner mig ful och pluffsig nu när jag ska känna mig vacker!

Fy, i dag är en såndär dag då jag bara tycker synd om mig själv.
    Om en vecka är det bröllop och tack och lov så är det inte jag som står brud. Men ändå är det jätteviktigt att känna mig vacker och vara fin på denna lyckans tillställning.
    Hur känner jag mig då?? Jag känner mig pluffsig och ful, alla kroppsdelar är i fel proportion (feta!), min hy är helt galet fel (flammig och dan) och jag bara känner att självförtroendet har krachat i botten.
    Jag hade räknat med att kunna gå ner ett eller två kilo till bröllopet men i stället har jag gått upp!! Den klänning jag hade tänkt att ha är för liten och jag ser gravid ut i den . Har varit och tittat på nya kläder men nu har jag bara 500 kr kvar på kontot för månaden så jag kan knappast bekosta några dyra mirakel nu.

Fy vad ska jag ta mig till för att få tillbaka mitt gamla jag på så kort tid?

• Svar på tråden Känner mig ful och pluffsig nu när jag ska känna mig vacker!
  • Mrs Vader

Kör Gi-metoden fas 1 tills bröllopet så går du ner.
    Eller försök att vara nöjd ändå och tänka på att alla kommer att titta på bruden iaf

• Anonym

TS; Har du PMS just nu? Låter som det. När jag har PMS känner jg mig som världens träskmonster! Pluffsig och finnig och sorgsen. Även om det inte är PMS, så köp nåt receptfritt urindrivande på Apoteket. Kommer få dig känna dig lättare - och bara det gör mycket för ditt välbefinnande. Kör en "salladsvecka". Och drick myckt vatten. Intala diig själv att du har gott om tid att bli vacker till bröllopet, för det har du faktiskt! Lycka till! Kommer att gå fint.

• Livshlädje

Usch, kund evarit jag som skrivit det, ts! Fast mitt bröllop som jag ska på är i morgon! *suck* Jag har tagit en "vit" vecka - inget godis, ingen läsk, mycket sömn, massor med frukt och grönsaker och vatten! Jag har ju knappast blivit smalare eller fått pengar att köpa nya kläder för.. Men jag kan kanske utstråla lite mer glädje och lycka nu än för en vecka sen..

• Anonym (Pluffsig)

Åh vilka bra råd. Ska handla i kväll och köpa massor med grönsaker och frukter. Och ja, jag har faktiskt mens just nu (början av den) tänk vad det kan spela in. Har försökt att röra på mig lite mer nu den senaste tiden och sonen (9 mån) skrattar gott åt mig när jag shejkar loss till musiken för att få rört lite på dököttet

• Anonym (Pluffsig)

Har försökt att söka på Gi-metoden men överallt måste man vara medlem för att få läsa om det. Hur går fas 1 till?

• Anonym

Vad bra TS, att du känner dg lite bättre till mods nu! Och det där med att skaka loss på vardagsrumsgolvet är väl jättebra! Fortsätt med det - på med favvolåten på hög volym. Och när lillkillen skrattar, så blir du också glad!
    Och - där ser du! D har börjat på mens - inte underligt då, o du känner dig "sunkig". Härligt att mensen kommer nu, så är den avklarad till bröllopet. Köp frukt och grönt. Och vill ni mysa till det lite, är räkor lätt och bra! Dessutom nyttigt slelntillskott! Finns det billig frusen laxfilé - köp det och tjoffa in i ugnen med örter och citron (om du tycker om). Lyxigt med krispig sallad till. Jordgubbar är också gott och nyttigt...Du ser..detta kommer att gå fint!

• Anonym

Det där med fas1 i GI, kan jag tyvär inte. men har du surfat in på Aftonbladets Viktklubb.se? Där har ju han Paulún sin GI-skola. Vet inte om man måste bli medlem för att läsa deras råd, men kolla upp det.

• Anonym (Pluffsig)

Tack för tipsen, börjar med Gi i morgon så får vi se vad det kan göra för mig

Svar på tråden Känner mig ful och pluffsig nu när jag ska känna mig vacker!