• Tvåbarnsmamman0507

ngn med laminat golv måste få lite tips om hur jag tar bort superlim på detta golv???

hej hej igår så skulle jag fästa fast stols kuddar under stols fötterna så det inte skulle repa golvet vi har i köket, det är ljust laminat golv och har nyss flyttat in och har innan haft annat golv så har ingen erfarenhet av sånt här golv, så nu till saken, jo kuddarna fastnade inte så jag tog lite superlim o fäste fast dom med, sen på morgonen idag gick min gubbe upp o sa vad fan har du gjort nu då, haha gud va dum jag kände mig men  så har det gått igenom lite superlim genom kuddarna o sen på golvet så det är små runda ringar nu, hur får jag bort detta? kan man använda aceton eller lacknafta eller ngt annat, min gubbe är så arg på mig nu så jag måste verkligen få bort detta.

• Svar på tråden ngn med laminat golv måste få lite tips om hur jag tar bort superlim på detta golv???
  • Magnus Anderson

Prova det. Vet inte om min första tanke ett rakblad eller en vass mora kniv skulle vara så bra, annars kan du ju fråga i en bygg affär eller liknade om dom har nåt tips

• raggarn

Är det ett laminatgolv med ett trämönstrat plastskikt och inte ett klickgolv med riktigt trä finns risken att du skrapar loss plastskiktet. Visserligen kan något starkt medel lösa upp plasten också. Så jag får nog hålla med Magnus Andersson att hör med en byggfirma först.

• listo
    Tråden flyttad till Allmänna rummet/Hem & hushåll

/Moderator
  • Cui bono

Alltså att du lever fortfarande, hade jag gjort detta på vårt golv, då hade jag vart på väg till bårhuset vid det här laget

Iaf, jag skulle försökt med ett rakblad, som jag lagt jämt mot golvet, och skrapat av det som stack upp bara, typ hyvlat av det.

inte karva med kniv, det kan bara bli värre tror jag.

Hoppas det löser sig.

• musli

*fnissar*
    Hade jag gjort det här hemma hade min gubbe garvat sig harmynt!!! 

Skulle tippa på lacknafta eller T-röd... Tror inte det är nån fara att det blir nåt på laminatet av lösningsmedel, vi använder ju sånt på jobbet och tar bort limrester från laminaten...

• Miss Lau

Vänta tills det stelnat helt och skrapa sen försiktigt bort det med en kniv eller något vasst.

Och vad är det för män ni lever med som blir sura för ett misstag? Låter helknäppt tycker jag.

Svar på tråden ngn med laminat golv måste få lite tips om hur jag tar bort superlim på detta golv???