• MrsNelson

drömtydning

Hur tyder man drömmar?
    Vi kan väl hjälpa varandra att tyda dom?
    Jag drömde tex häromdagen att det var någon som hade dött, men jag vet inte vem... ett tag i drömmen så var det saker som fick det att verka som om det var min pappa som dött, ett tag min sambo, ett tag min sambos pappa... men jag vet inte vem det egentligen var, det jag kommer ihåg är den hemska sorgen, jag var helt förtvivlad och bara grät... det var begravning men jag vet inte vem som begravdes...
    ag kommer ihåg att jag drömde att jag satt i trappan hemma hos mina föräldrar, fast trappan var inte på rätt ställe, och kramade om min sambos vinterjacka och bara grät...
    Vad tror ni det kan betyda?

• Svar på tråden drömtydning
  • Elfva

Hejsan

Drömtydning är inte det lättaste, men jag kan göra ett försök. Det viktigaste är att utgå ifrån din egen känsla och upplevelse i drömmen. Det som händer är oftast bara symboler för olika saker och står egentligen inte för hur saker ligger till. Det är som om vår högra hjärnhalva talar till oss, och den använder inte ord och begrepp såsom vår vänstra utan talar till oss i arketyper och i symboler.

När man drömmer om döden så betyder det väldigt sällan att någon ska dö. Det handlar t ex om ens rädsla för att förlora någon när och kär, eller ens rädsla för att släppa taget om det förflutna och gå vidare i livet. Så tolkar jag det du skriver, att du är rädd för att förlora någon, eller rädd för att släppa taget om något i det förflutna, men jag kan inte riktigt tolka fullt ut åt dig, det måste du själv göra, men kanske kan du med hjälp av det jag skriver få någon rätsida på det hela, kom bara ihåg att det handlar om att tolka symboler.

• MrsNelson

åå äntligen ett svar!! tack så mycket!
    Ja där fick jag ju verkligen något att fundera på...och det ska jag göra!

Är det någon som vet vad det kan betyda om det är massor med glas i en dröm?

• Elfva

en massa glas på vilket sätt?
    Vad för slags glas?

Vackra kristallglas kan ju symbolisera något vackert men bräckligt... Många glasfönster kan ju stå för en känsla av utsatthet och osäkerhet t ex.

• MrsNelson

det är väldigt kuslig stämning(tänk skräckfilm) du går i skogen, kommer fram till ett hus med en glasveranda, du går in och på verandan så är det fullt med glas, vanliga, champangeglass mm dom står på brd, bänkar överallt!

• maand87

grattis då blir de att stå brud inom kort *L*

MrsNelson skrev 2007-07-06 16:22:59 följande:
    det är väldigt kuslig stämning(tänk skräckfilm) du går i skogen, kommer fram till ett hus med en glasveranda, du går in och på verandan så är det fullt med glas, vanliga, champangeglass mm dom står på brd, bänkar överallt!
Svar på tråden drömtydning