• Ninnis mamma

Dop-presenter

Hej!

Har ni några förslag vad man kan önska sig till en dotter i doppresent? Vill helst att det ska vara lite praktiska saker, inte tennsaker o dyl.

Tack för svar!

• Svar på tråden Dop-presenter
  • vivana

dop presenter skall vara ett mine för livet inte praktiska saker för mamma/pappa. lycka till med dopet.

• Ninnis mamma

Tack!

Nej jag hade absolut inte tänk några praktiska saker för mamma o pappa!!!!! Det köper vi väl själva!

Men det kan ju vara praktiska eller roliga för min dotter.....jag tror inte att hon kommer att gilla tennsaker när hon växer upp, men kanske en fin fotoram med henne som bebis....t.ex.

• SunshineS

Min sambo och min bästa kompis ska bli faddrar och vi ska tillsammans ge bort en förstoring av lillen i svart/vitt som klistras upp på en träskiva med distanser på baksidan, så bilden kommer ut en bit från väggen och en Bigbobbycar, en röd bil som han kan ha sen när han blir större. En sak att minnas och en rolig leksak som han inte tröttnar på direkt.
    Det tror vi blir bra..=)

• MrsQ

Smycken är en fin sak som man har stor glädje av hela liveet.
    När mina två syskonbarn döptes så gav jag smycken.

Den älsta tjejen fick en guldkedja med en guldinfattad bärnsten, den yngsta fick en guldmedaljong med kort på mig o min sambo som är gudföräldrar.
    Inga baby smycken utan smycken som varar.

Min son fick ett stort paket med briojärnvägssaker.

• Lillabjörnen

En dopsked i silver fick jag, och den har jag haft mkt användning av. Åt tårta med den på alla mina födelsedagar när jag var liten. Det känns alltid lite speciellt när jag använder den. På den står min födelsevikt och längd och tidpunkt för födseln.
    Gillar inte heller såna där fula tennsaker. Men de andra förslagen som givits tycker jag oxå e bra!

• Bubbilub

Vi ville inte heller få tennsaker till vår son. Båda två fick sådana när vi döptes och de står kvar hemma hos våra föräldrar och är jättetråkiga. Vi (eller vår son) fick däremot mestadels bra saker. En fin barntavla som nu hänger över hans säng. En baby-t-shirt med en F1-bil från Monaco (med text och köpt på plats), min man är mycket F1-intresserad och den dagen sonen döptes gick Monacos grand prix, detta var mannens favoritpresent :). Min favoritpresent var en mini-Kånken-väska med en kåsa och "friluftsbestick" med hans namn ingraverat. Han fick en fin första året-bok. En sats för att gjuta av händer och fötter. Barnservis med bestick. CD-skiva med barnsånger. Sen kommer jag inte på mer :).

• utlandsmamma

Jag ville inte heller att våran dotter skulle få en massa tennsaker så jag har sagt att alla skall skänka till välgörenhet. Kommer att finnas en box under dagen där folk kan lägga pengar.

Några ville gärna köpa presenter så hon kommer få en designklassiker, en panton kids stol

http://www.modernclassicsdirect.co.uk/home.php?cat=20&gclid=CJOW2Jjdko0CFR8iEAodJTUIlg

VI har även köpt henne ett armband (charmbraclet) från links och alla fadrar kommer att kopa ett smycke till armbandet.

http://www.linksoflondon.com/charm-maker

Var även och funderade på en tavla. Inte så lätt det där med doppresenter.

anna

• ängeln83

Sitter själv och funderar på vad min Liam ska önska sej i doppresent. Har kommit fram till en tavla ifrån www.isa.nu finns hur söta som helst.
    Och ett matset med bestick (tummen)

Var på dop för ett tag sen och köpte en jätte fin minneslåda som man kan lägga typ första nappen osv. i. Också en rolig grej.

Annars är det jätte svårt, gillar inte heller tenngrejer. Men ändå så pass "rejäla" grejer som kan sparas och användas senare eller ha som minne.

¤¤¤Liam 070317¤¤¤
  • mamma37

Bestick
    Flagga som man kan ställa på bordet vid fördelsedagar där det är inristat namn,fördelstid m.m. i plattan
    Fick en träbil att ha till prydnad
    Snuttefilt
    Sång/sagobok ( det har vi fått till alla 4)

Hoppas ni får ett bra,fint o minnesvärst dop!!

Svar på tråden Dop-presenter