• MamaRose

ögonfärg

Har en dotter på 5 månader (4 korr) som har ett blått och ett brunt öga.
    Vi har väntat på bruna eftersom hennes far har det, men dom har varit blåa tills nu. (det bruna ögat har alltid sett ut o kunna bli brunt..) Tänkte kolla om det är vanligt att ett öga utvecklas snabbare, eller om det är nån som har barn med två olika ögonfärger?

• Svar på tråden ögonfärg
  • MaddeK81

Jag har inte barn med olika ögonfärger men det finns ju personer som har det! Riktigt häftigt tycker jag själv!

• Philenia

färgen på ögonen variear ju hela tiden på barn..tar j uett tag innan dom får sin "fasta" ögon färg.

• Veronika28

Min väninnas barn har ett blått och ett brunt öga tycker också att det är Riktigt häftigt!!!
    han är nu 2 år

• MaddeK81

En kompis till mig har ett blått och ett brunt öga, hon är 24 år. Som sagt, häftigt!

• renja

De sägs att färgen int ändras mera när dom blivit 6 mån!Så ni har en tid dit...Men de finns såna som olika färg på sina ögon vilket är unikt och vackert i mina ögon!

• mästerkattenistövlar

Jag har ett blått (eller mer grönt nu) öga och ett halv brunt och halvt blått/grönt öga. Båda mina föräldrar har dock blå ögon, och deras föräldrar likaså. Min son har blå ögon.
    Ingen har hittills kunnat ge en vettig förklaring till hur det blivit så, men kunniga har gissat på mutation. Det är iaf snyggt!

Odi Populus
  • JeanneDArc

Tycker också att det är fräckt!!

• MamaRose

Ja, det ser läckert ut, och fräckt om hon får två olika. Skrattande Får väl se om några månader om det andra börjar går mot brunt med... Kan ju vara att dom utvecklas i olika takt? Spännande iaf!

Svar på tråden ögonfärg