• little miss sunshine

Snok i trädgården!

Alltså, jag ÄR djurvän men jag har sååå svårt för ormar! Hörde att hunden skällde och jag gick ut för att kolla vad det var.. En orm, precis vid vår dörr! Ringde maken och förklarade att en jättelång orm låg vid dörren! När jag förklarade hur den såg ut sa han bara lugnt att det var en snok och att den inte var farlig, jag kunde ju ta en kratta och fösa bort den med? Jag fick panik och kunde inte röra vid den med spaden som jag ryckt till mig. Nu ligger den under trätrappan invid pannrummet och vi har en kattlucka precis där! Ser framför mig hur den kryper in och kurar ihop sig i kattmatskålen... brrrr...
    När jag sedan ringde mamma så berättade hon att den tillochmed är fridlyst så vi får inte ha ihjäl den! Jag skulle ändå inte kunna döda den men jag vill inte ha den precis intill huset! Nu sitter jag inne med alla dörrar stängda och går jag ut idag så blir det stövlar på!
    (Jag lugnar mig nog snart men kan ingen bara hålla med mig om att de är läskiga!?)

• Svar på tråden Snok i trädgården!
  • isisisis

De är som sagt fridlysta.Och de är ofarliga .
    Man kan ta i dem.Men ´den ringlar nog bort om du försöker!

• little miss sunshine

Ta iden???!!! JAG är inte "man"....
    Ditt inlägg gjorde mig inte lugnare direkt...
    Jag vet att den är ofarlig men jag tycker att den är läskig ÄNDÅ!Skrikandes

• little miss sunshine

Är det verkligen bara jag som tycker att de är läskiga?Förvånad
    *puffar*

• Nellies matte

ja :) snokar är fina djur som har dåligt rykte för att dom är ormar, dom är mer rädda för dig än vad du är för dom. stampa i marken när du går eller ha med dig en sop när du går ut och sopa lite försiktigt på den för du vill inte skada detta vackra djur som faktiskt hjälper dig att hålla smågnagare borta.

• little miss sunshine

Jag VET att de inte är farliga!!!!
    Fiskade bara efter ett uns av medhåll men får väl acceptera att jag är ensam om min fobi för ormar på FL...Fundersam

• Tulltan

Det ringlar en del ormar (mest snokar) där jag bor och jag tycker precis som du att de är otäcka.
    Än sålänge har jag inte träffat på någon runt husknuten men det är nog bara en tidsfråga.
    Vet inte om jag skulle våga ta i en snok...kanske,eftersom de som sagt är ofarliga. Men jag skulle aldrig aldrig plocka upp en huggorm eller ens få för mig att fösa i väg en med en kratta eller liknande.
    En sak som är bra med dem är att de håller borta möss och andra mindre gnagare. För min del är det perfekt eftersom de är de mest vidriga små djur som finns.

Hoppas att det ordnar sig för dig.

Ha det gött!

• little miss sunshine

Vi har en bra katt som är en baddare på att fånga möss och mullvadar!
    tydligen är hon och snoken polare eftersom hon inte tagit honom? Fundersam

• Tulltan

Ok. Du kanske kan höra med anticimex då? De bör väl mkunna ge dig ett och annat gott råd?

• lucasmamman

Jag HATAR ormar!
    Visst det kan låta illa men jag har vekligen fobi dem får vara hur ofarliga som helst jag gillar dem inte för det.

~~älskar min familj~~
Svar på tråden Snok i trädgården!