• snappi81

städa med klorin! farligt för bebis??

Som rubriken lyder: är det skadligt att andas in klorin som gravid? tänkte köra en skurning av toaletterna och det känns ju meningslöst om om jag inte kan använda lite klorin till fogar & kakel!!

?????????????????????

• Svar på tråden städa med klorin! farligt för bebis??
  • Värmlandsfrun

Jag skurade hela duschen med klorin förra veckan. Tog hela 2 timmar. Googlade runt, men hittade inget om att klorin skulle vara farligt att inandas. Försök att ha god ventilation i alla fall. Det skadar ju inte.

• snappi81

så bra, då kan jag gå och göra lite nytta istället för att sitta på arslet framför datorn!!

• Lola Jämtland

Behövs det klorin till sånt?

• snappi81
    Bedhead skrev 2007-07-06 13:10:13 följande:
    Inte så bra för miljön ditt barn ska växa upp i kanske?

det va inte frågan men men !! 
  • snappi81
    Lola Jämtland skrev 2007-07-06 13:12:06 följande:
    Behövs det klorin till sånt?
    till fogarna ja!
  • Bedhead

Det var det väl? Du undrade om det var farligt för din bebis att du städade med Klorin. Jag svarade att det var det för att det är dåligt för miljön som din barn ska växa upp i. Solklart svar tycker jag!

• Lola Jämtland
    snappi81 skrev 2007-07-06 13:13:37 följande:
    till fogarna ja!
    Jasså...jag trodde det fanns bättre medel till sånt....
  • snappi81

Lola jämtland:

det kanske det finns, men jag orkar inte åka  & handla bara för den skull! (och det funkar ju så varför slösa pengar på nåt som jag inte vet om det funkar)  

• Lola Jämtland
    snappi81 skrev 2007-07-06 13:17:40 följande:
    Lola jämtland: det kanske det finns, men jag orkar inte åka  & handla bara för den skull! (och det funkar ju så varför slösa pengar på nåt som jag inte vet om det funkar)  
    Jag brukar ta vanligt skurmedel iofs..... Fundersam
    Sånt trodde jag att alla hade hemma.
  • snappi81

det va värst va alla va miljömedvetna här idag!! det finns så mycket som förstör miljön så...  ja ja... va ni det så ska jag gå och förstöra miljön lite till med mitt klorin nu!

• Teschty

Jag skurade mitt badrum förra veckan med klorin o grejer Jag använde dock munskydd, jag kräker så mycket fortfarande så allt som e starkt gör skitont i halsen när man andas in, e lite lagom uppfrätt där av all magsyra
    Annars ska det nog inte vara några problem, lycka till med städningen.

• rottisRhino

Gud va alla e beredda att hoppa på folk direkt!Ni behöver ju varken läsa eller skriva om ni tycker hon esååååå hemsk som ska städa med klorin.Tycks ju vara så att vissa bara sitter vid datorn o väntar på att få hoppa på nån.Farligt för miljön e det JA men alla gör sina egna val här i livet..o tror knappast att just ni tänker på miljön ALLTID
    Så TS..tor inte att det är skadligt för bebisen i magen men visst e man nojjig över hur vissa grejer kan påverka våra bebisar i magen.Lycka till med städningen:)

• Lola Jämtland
    rottisRhino skrev 2007-07-06 14:09:20 följande:
    Gud va alla e beredda att hoppa på folk direkt!Ni behöver ju varken läsa eller skriva om ni tycker hon esååååå hemsk som ska städa med klorin.Tycks ju vara så att vissa bara sitter vid datorn o väntar på att få hoppa på nån.Farligt för miljön e det JA men alla gör sina egna val här i livet..o tror knappast att just ni tänker på miljön ALLTIDSå TS..tor inte att det är skadligt för bebisen i magen men visst e man nojjig över hur vissa grejer kan påverka våra bebisar i magen.Lycka till med städningen:)
    Hoppa på?
    Bara för att man undrar o ifrågasätter? Okeeej.....
  • rottisRhino

Men varför ifrågasätta nåt sånt??Menar bara att hon ställde en fråga hon ville ha svar på o inte ifrågasättning(påhopp)att man inte tänker på miljön osv..

• FrökenBokmal

En glad tjej skrev 2007-07-06 13:18:23 följande:

Trodde kanppt man använde klorin idag, det förstör ju miljön nåt enormt!!!
    Jag tror inte den klorin som finns idag är samma som förr... det pratade mina äldre kollegor om häromveckan...

För att svara på frågan så borde det inte vara någon fara om det inte står något på flaskan men om du undrar så ring vårdguiden eller dyl.
  • Ann Lee

En lite off-topic fråga men... Var tusan får ni tag på klorin? De verkar ju inte ens sälja det i affärerna längre. Ibland är det ju bra att ha om man slaskat på en vit skjorta eller nåt och vill få bort fläcken. Funkar mkt bättre än fläckborttagningsmedel.

• snappi81
    Ann Lee skrev 2007-07-06 22:36:40 följande:
    En lite off-topic fråga men... Var tusan får ni tag på klorin? De verkar ju inte ens sälja det i affärerna längre. Ibland är det ju bra att ha om man slaskat på en vit skjorta eller nåt och vill få bort fläcken. Funkar mkt bättre än fläckborttagningsmedel.
    Det finns på vissa ställen, men det som säljs nu som klorin heter javex istället! Har inte prövat som blekmedel på kläder i&för sig men i städsyfte funkar det likadant!
  • snappi81

Eftersom den här frågan väckte många åsikter så kan jag ju säga att den klorin som används idag inte är miljöfarligt, orkar inte skriva av allt som står på etiketten men det står iallfall att den bryts ner själv & skadar inte naturen!

Svar på tråden städa med klorin! farligt för bebis??