• Fidelis ad urnam

Är det enkelt eller svårt att få saker sålda på blocket?

Efter MYCKET tjat från min älskade make har jag nu tagit kort på vår fula tv hylla och ska lägga ut den på blocket för försäljning.
    En sak jag nu undrar är om det är TOTALT slöseri på tid och ork att lägga ut en annons på blocket, säljer saker bra där?
    Maken vill absolut inte slänga TV hyllan då det enligt honom är slöseri, så innan vi kan köpa en ny och fin TV hylla måste jag bli av med skiten vi redan har.

Är det svårt eller lätt att sälja via blocket?

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Svar på tråden Är det enkelt eller svårt att få saker sålda på blocket?
  • Sparkle

Det beror nog helt o på hur skicket är plus vad ni sätter för pris. Men jag har sålt saker där o fått sålt alltihop alla ggr  men det har ibland tagit tid.

• Pikku Enkeli

Till rätt pris är det mesta lättsålt på Blocket. Det gäller även att ha en snygg annons utan tusen stavfel, särskrivningar och absolut itne ha ett enda låååångt stycke med text som inte en människa orkar läsa.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • sarah

Man får i princip alltid sätta lägre pris än man tänkt sig tycker jag och då har jag ändå satt ganska lågt till att börja med...

(¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • Panna82

Jag tycker det är svårt. Folk tittar inte på vad det är för grej man har att sälja, de tittar bara på priset. Så jäkla irriterande.

• Anettan73

Allt vi satt in på blocket har vi sålt innom en v... bara d e en bild. Spelar d någon roll hur mycket den ska kosta??? Sätt 1 kr så blir du snabbt av med den Då har du ju sålt den. Eller vad anonnsen kostade så får du pengarna tillbaka ju

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och Thea-07 ღ ¸.?°´¯)
  • Panna82

Man kan ju inte direkt sälja en tvättmaskin för 20 spänn...

• Mecii

jag hade en tevehylla och en soffgrupp ute i 2månader fick ej sålt på dom men sen köpte en kompis hyllan och svärfars sambo sofforna..

• cicci85

Det beror på avd det är. Min bil är inte lätt att sälja... Men sätter amn tillräckligt lågt pris så går det nog bra!

• Fidelis ad urnam

jag betvivlar att min älskling låter mig sätta ut hyllan för 1 kr, men jag tänkte sätta ut den för 200:- kanske.
    Det är en sådan där ful stor sak med vitrinskåp och förvaringsskåp, jag AVSKYR DEN!

Home is anywhere you are..... Reta er på den ni
  • Panna82

Jag la ut en soffa en gång. Inköpt i en lite finare affär (asså inte IKEA). Inte en kotte hörde av sig. Tillslut skänkte jag den till Myrorna.

Jag undviker att lägga ut annons eftersom man inte kan lita på folk heller. De säger att de är intresserade men sen hör man aldrig av dem. Är det svårt att ringa eller skicka ett mail och säga att man har ångrat sig?

Svar på tråden Är det enkelt eller svårt att få saker sålda på blocket?